[GSL] Fedora 11 - Torrent

Ghenciu Ciprian g.ciprian la osn.ro
Vin Iun 12 11:05:31 EEST 2009

Nicu Buculei wrote:
> [...]
Clar nu ar fi profitabila. Eu am facut un "studiu de piata" pentru asa
ceva si nici macar pe magazin online nu ar face mare branza.
Exemplu concret, ulterior am facut http://www.osn.ro/freemedia/ si per
total, de cand "a facut ochi" pagina asta, nu stiu daca s-au adunat 15
comenzi. Si discurile care le dau prin Free Media sunt personalizate de
mine si pe cheltuiala mea, eye-candy (cele cu kiwi) ca sa nu mai zic ca
destinatarul nu plateste nici un ban ca sa primeasca coletul. Reclama
i-am facut cat am putut, dar... Si serviciul nici nu se limiteaza doar
la Ubuntu sau kiwi, se poate comanda orice, pana si *bsd.
Deci, daca printr-o chestie din asta nu exista cereri, daramite un
magazin online cu discuri pe bani... (Si FM nu e singurul serviciu de
gen din .ro, stiu ca mai sunt vreo doua persoane de prin tara care
trimit discuri asa).

> Ma gindeam la "magazin online"

> Daca vrei sa faci asa ceva (poti incepe cu ceva simplu gen osCommerce pe
> site-ul propriu sau chiar si mai simplu), te vom ajuta cum putem, de
> exemplu cu link de pe fedoraproject.ro

> Ca sa distribui *eu* CD-uri inregistrate profesional, probabil ar trebui
> sa comand cel putin citeva sute la o fabrica, ajungind la o investitie
> initiala considerabila (sute de ÔéČ?). Personal nu ma atrage asta ca o
> afacere, dar daca altcineva vrea sa o faca il voi ajuta cum/daca pot (si
> fara bani, pentru ca o consider promovare Fedora).

Nu neaparat. Cred ca in fiecare oras din tara asta exista cel putin o
firma care personalizeaza discuri la cantitate mica.
Eu cel putin, cand am facut discurile de kiwilinux, Darkstar si
RoFreeSBIE, au fost cantitati de pana intr-o suta de bucati si au costat
undeva la 1.2/CD si 1.4/DVD ce includea blank-ul plus personalizarea (cu
imaginea mea).
Oricum, eu cred ca inca nu este destul de matura piata .ro pentru a
putea vinde astfel de discuri, online sau offline. Plus ca trebuie ceva
investitii pentru un startup de gen, in special pentru reclama, pentru
ca n-o sa fie suficient doar afisarea unui link catre serviciu pe
saiturile sau blogurile noastre. Daca vrei sa functioneze treaba,
trebuie o campanie mai serioasa.