[GSL] Invitatie la povestit...

Vlad Giurcanu vlad.giurcanu la yahoo.com
Lun Iun 15 11:00:42 EEST 2009

Am purtat o discutie de 10-15 min cu Monty pe subiectul asta.
Produsul MariaDB este o solutie tentanta.
Insa zona educational pe care o reprezint doreste ca SGDB :

1] Un produs recunoscut ca standard in industrie
(skill-urile dobandite sa aiba o larga apreciere si cautare si existe calea unei recalificari)

2] E frumos ca se poate visa in promovarea unui SGBD fara ca acesta sa cunoasca notiunea de obiecte stocate pe server ( ci numai functii si proceduri )

3] Lipsa unui front GUI pentru a manipula nu numai datele ci si metodele si obiectele stocate pe server (ramanem in zona conceptelor dar fara sa fim nevoiti sa reinventam roata)

Daca ar fi sa migrez pe MySQL lipsa unei solutii mature la pct(3) ar fi problema majora. Apex-ul de la Oracle este lider (desi nu poate fi numit state of the art). Mi-am dorit sa gasesc alternativa FLOSS la apex in MySQL Am gasit cateva solutii insa imature si proiectele pareau abandonate de 2-3 ani..
Iata o linie pentru developeri in care daca cineva doreste sa se afirme este loc destul

Vlad Giurcanu

--- On Mon, 6/15/09, Tibi Turbureanu <tiberiuturbureanu la gmail.com> wrote:

From: Tibi Turbureanu <tiberiuturbureanu la gmail.com>
Subject: Re: [GSL] Invitatie la povestit...
To: "Grupul pentru Software Liber" <gsl la liste.softwareliber.ro>
Date: Monday, June 15, 2009, 9:04 AM

2009/6/6 Vlad Giurcanu <vlad.giurcanu la yahoo.com>:
> La cls XII intradevar ca solutie SGBD predau Oracle numai din
> motivul ca aceasta a fost singura solutie sa imi iau calificare pe un SGBD
> utilizabil free (corect,e proprietar si non-open)

╚śi Sun ofer─â calific─âri MySQL. S─â vedem ce g├ónduri are Oracle (Sun
fiind achizi╚Ťionat─â de ei), a╚Ötept─âm s─â se lini╚Öteasc─â apele.

Oricum, s-ar putea ca în viitorul apropiat să putem primi calificări
pentru alte SGBD libere (mă gândesc la proiectul Maria al lui Monty).

Revin pe firul ─âsta de discu╚Ťie :-)

Tibi

Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber
http://softwareliber.ro/
GSL la liste.softwareliber.ro
http://softwareliber.ro/contact/lista/