[GSL] Gabriel Sandu spune ca statul nu poate renunta peste noapte la Microsoft

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Vin Iun 19 09:59:56 EEST 2009

Pe 18.06.2009 22:39, Cata a scris:
> Ideea de a crea un grup google nu afcteaza cu nimic alte situri din
> contra utilizatorul are mai multe optiuni .
> Ma bucur ca mai exista si cineva care se ocupa de openoffice in Romania.
> Oricum grupul se vrea "user friend" asa ca am pus link tau pe grup .
> Daca nu ai nimic impotriva vom incerca mai degraba o colaborare.

Eu nu sunt pur și simplu un entuziast, fiecare software mare prezent în
România are pe cineva care se ocupă de el. Fie că sunt programe de la
Mozilla, Fedora, Ubuntu, OpenOffice.org . Cineva care dedică mult timp
acțiunilor legate de el care în general nu se văd de la distanță.

La OpenOffice.org mi-am asumat poziția de lider al proiectului românesc,
poziție din care te invit să colaborezi la ceva concret, ceva mai mult
decât o listă de discuții.

Ezit deocamdată să încep o asemenea inițiativă până nu există versiunea
românească de OpenOffice.org. Este o chestiune foarte importantă de
terminat înainte de a începe o promovare reală, mai ales în rândurile
statului, că dacă convingem niște oameni care folosesc acasă
OpenOffice.org pentru a face un tabel de cheltuieli, ei nu au puterea să
decidă ce program vor folosi la lucru.

Am ajuns deja la 70% cu traducerea interfeței, va urma și manualul după
asta, dar în condițiile astea, putem deja oferi suport dacă există
oameni dispuși pentru asta.

Totuși, am pregătit openoffice.org.ro unde am în vedere un sait cu
ghiduri și tutoriale și un forum pentru suport în genul oooforum.org,
dar în română. Dacă vrei să ajuți la moderarea forumului, la a da
răspunsuri utilizatorilor, sau la a scrie/traduce ghiduri și tutoriale,
ăla ar trebui să fie acum locul unde ar trebui să acționăm.

Știu că au mai fost cel puțin două domenii ro-ooo punct org și
openoffice punct ro, însă am venit cu openoffice.org.ro pentru a
sublinia că n-avem marca OpenOffice, ci OpenOffice.org .

Ținta mea este folosirea OpenOffice.org în administrație în special,
pentru că utilizatorii casnici au posibilitatea să folosească un program
fără licență foarte ușor deocamdată și vor fi greu de convins să treacă
la altul.

Dar pentru a începe, avem nevoie de câțiva utilizator măcar medii de
OpenOffice.org, dacă nu avansați, nu merge promovarea cu „ăsta e liber,
luați-l pe ăsta”.