[GSL] [software-liber] Re: cerere ministerul edu

Vlad Giurcanu vlad.giurcanu la yahoo.com
Dum Iun 21 17:44:14 EEST 2009

Este induiosatoare performanta de a ramane atat de ilustru ingenuu in fata realitatilor.Si este iluzorie perspectiva ca  MECT detine la "sertar" raspunsuri pentru cerea formulata,atat de sablonat si pe atatea repere.Nu tagaduiesc neaparat transparenta institutiei in sine, insa o asemenea invocare la nivel national este de presupus ca ar trebui sa puna in miscare pe foarte multe articulatii un aparat organizatoric colosal. Foarte probabil ca ar trebui sa fie sarcina de serviciu data unei persoane din minister obtinerea si intretinerea unei asemenea statistici, fixate termene, validari, interpretari, raportari, etc.,etc.Stiu, atitudinea corecta este aceasta : "cere si ti se va da". Insa nu trebuie sa va imaginati ca MECT poate orchestra situatia la nivel national daca nu are date valide din teritoriu. Modul in care Inspectoratele scolare judetene isi fac treaba in teritoriu este fundamental daca se doresc statistici relevante detinute la MECT. Avem
 Comisie Nationala de Informatica in MECT. Avem inspectori de specialitate in judete. Avem sesiuni de informare,calificare,instruire si pregatire organizate la nivel national sub egida MECT. In toate scolile exista sefi de catedra,membri in consiliile de administratie, laboranti, etc. Imaginati-va ca tuturora vrem sa le deschidem ochii si sa le vorbim de "initiative open source in educational" .Este un drum lung si anevoios.Exista totusi persoane deschise,carismatice,daruite domeniului educational prin implicarea carora initiativa are sanse de reusita. Remarcati-le ca sa va faceti remarcati.Sa revenim din zona conceptelor la nivelul concret : ISJ-urile ar trebui sa primeaca o macheta in care sa completeze datele . Inspectorii de specialitate sa raspunda pentru completarea lor si antrenarea factorilor de informare la nivelul tuturor scolilor. Inspectorii generali informati MECT de initiativa si sa li se solicite respectarea unor termene pentru
 centralizare. In sfarsit , eu am alta problema : aveti idee cati profesori din tara ar fi dispusi sa urmeze cursuri de utilizare solutii open source si sa le practice ulterior la catedra ? Veti fi uluiti cati de multi. Eu am sustinut informari FLOSS cand am avut ocazia si pot sa va spun clar ca deschidere exista insa nu exista cadrul necesar, Casa Corpului Didactic din nici un judet nu are in oferta cursuri de perfectionare pe asemenea solutii. Formatori acreditati FLOSS nu exista in tara. ONG-urile ar trebuie aici sa isi fixeze prima tinta : formarea (gratuita) a formatorilor. In momentul in care s-ar derula programe de perfectionare FLOSS cu persoane acreditate prin CCD-urile judetene abia atunci vom putea spune ca avem in sfarsit un curent open source in educationalul din Romania.Pana atunci totusi ramane la nivelul unor entuziasti care pot fi numiti cel mult "hub-uri sociale" de evanghelizare FLOSS.

Vlad Giurcanu
 www.istic.ro
--- On Sun, 6/21/09, Tibi Turbureanu <tiberiuturbureanu la gmail.com> wrote:

From: Tibi Turbureanu <tiberiuturbureanu la gmail.com>
Subject: Re: [GSL] [software-liber] Re: cerere ministerul edu
To: "Grupul pentru Software Liber" <gsl la liste.softwareliber.ro>
Date: Sunday, June 21, 2009, 9:59 AM

2009/6/10 Nicu Buculei <nicubunu la gmail.com>:
> Eu zic sa spui ca esti student la Universitatea Politehnica Bucuresti,
> nu la UPB, ca nu toata lumea stie prescurtarea

Am modificat.

> Ma gindesc daca e o strategie buna se ceri atit de multe informatii, ar
> trebui sa munceasca cineva luni de zile ca sa iti furnizeze un raspuns
> complet si atunci s-ar putea sa creasca probabilitatea ca va fi respinsa
> cererea cu totul pe cine stie ce motiv.

Am eliminat punctul 4:
[citat]
4. Inventarul calculatoarelor de birou, laptop și server din dotarea
instituției și a tuturor unităților de învățământ de stat, cu
precizarea tipului de procesor și a capacității memoriei RAM
[/citat]

Am prezentat cererea [atașată] doamnei ministru Andronescu, în cadrul
întâlnirii de ieri. 3 copii în format fizic și electronic (memorie usb
+ scrisoare) au rămas la dumneaei pentru a se consulta cu colegii din
Minister dacă, la ce puncte nu se poate răspunde sau trebuie
reformulate.

În urma adaptării propuse, voi modifica și lăsa la Minister cererea
semnată. În felul ăsta mă asigur că nu-mi va fi respinsă de
nu-știu-câte-ori.

Revin cu noutăți săptămâna următoare.

Tibi

-----Inline Attachment Follows-----

Lista de discuţii a Grupului pentru Software Liber
http://softwareliber.ro/
GSL la liste.softwareliber.ro
http://softwareliber.ro/contact/lista/