[GSL] [software-liber] Re: cerere ministerul edu

Mihai Jalobeanu jalobeanu la gmail.com
Vin Iun 26 11:26:16 EEST 2009

Desigur ca doar lista cu locurile unde au fost cândva instalate pe
stații 2 sau mai multe sisteme de operare spune doar ceva despre
efortul unora, nu despre gradul de folosire FLOSS. Mai ales dacă ținem
seama de frecvența "re-instalărilor" Windows (pe motiv de virusare,
etc).
Dar în majoritatea instituțiilor de învățământ dela noi laboratoarele
cu calculatoare sunt folosite pentru multiple cursuri, de diverși
profesori. Pentru unii, puțini din păcate, printre care mă număr, este
importantă alternativa asta, în lipsa unui laborator doar cu platforme
Linux. Oricum, ceva mai bună decât varianta cu Live-CD-uri. Evident
asta implica refacerile repetate ale încărcătorului, sau chiar
re-re-instalări (când administratorul rețelei formateaza fizic întreg
HDD-ul ca să reinstaleze MS Win*.
Bine-înțeles că simpla configurare dual-boot, nu duce automat la
"descoperirea" și folosirea Linux. Unii elevi/studenți pot beneficia
totuși (macar din spirit de frondă fața de curentul dominant din
școală :-). E nevoie desigur de instruirea profesorilor, de
modificarea programei (curriculei), de manuale "mai cinstite". Si aici
aș zice că-i bătălia majoră.
Degeaba firmele de soft caută (sau formează cu greu) specialiști în
Linux, dacă învățământul  românesc continuă să producă, în cel mai bun
caz utilizatori ("butonarzi") de Windows, dacă și manualele de ECDL de
sisteme de operare (la nivel superior) tratează exclusiv Win*, dacă și
unele din facultătile de profil preferă să ofere "certificări MS", în
locul unor cursuri echilibrate.
Tocmai scria o profesoară din Baia Mare pe grupul "KeyCompetences"
(unde am transmis aceeași întrebare)  "Aveam si noi, da, poate pentru
ca era gratis."  Desigur înainte de a fi "cadorisiți" cu rețeaua SEI
(care includea ca ruter un PC cu Linux pe bani), înainte ca ISJ-ul să
pretindă raportările elogioase ale AeL...

Mihai

Pe 26 iunie 2009, 13:22, Alexandru Szasz<alexxed la gmail.com> a scris:

Prof.Dr. Mihai Jalobeanu