[software-liber] Re: refund la soft

Joi Mar 19 20:01:40 EET 2009

On Wed,18.Mar.09, 12:01:22, Jani Monoses wrote:
> Un exemplu despre un caz de rambursare a costurilor licentei terminat cu
> success
>
> http://ernstfamily.ch/jonathan/2009/03/hp-refunds-520-of-software/
>
> Andrei tu cum stai? Tot de pe LiveCD bootezi Debianul ;) ?

Din p─âcate, din lips─â de timp, am cam renun╚Ťat. N-am acceptat licen╚Ťa ci
am ╚Öters parti╚Ťia cu totul (am p─âstrat doar parti╚Ťia de recovery, poate
scot un pre╚Ť mai bun dac─â vreau s─â-l v├ónd). Totu╚Öi, din experien╚Ťa mea
cred c─â am pornit pu╚Ťin gre╚Öit. Sugestia mea ar fi a╚Öa:

1. Trebuie solicitat chiar înainte de cumpărare computerul respectiv
f─âr─â sistem de operare

2. Dac─â sistemul dorit nu se poate achizi╚Ťiona f─âr─â SO (sau cu SO liber
gen Linux sau FreeDOS) atunci se achizi╚Ťioneaz─â cu totul

3. NU se acceptă EULA Windows. Deși nu cred că are prea multă
valabilitate nefiind ├«n limba rom├ón─â (chiar dac─â am selectat ╚Ťar─â:
Romania, limba: Română)[1], asta ar putea fi o piedică majoră

4. Se solicită (preferabil în scris) rambursarea contravalorii SO
conform EULA de la firma de la care s-a cump─ârat sistemul (nu de la
producător și nici de la MS)

5. În cazul în care rambursarea a fost refuzată de vânzător (preferabil
în scris) se merge la OPC sau/și pe filiera producător -> MS

Poate e de ajutor cuiva...

[1] Cineva ar trebui s─â fac─â o sesizare la OPC pentru faptul c─â EULA nu
este în română

Salut─âri,
Andrei
--
Dac─â ave╚Ťi probleme cu afi╚Öarea diacriticelor trebuie s─â v─â actualiza╚Ťi
fonturile. Vede╚Ťi http://wiki.debian.org/L10N/Romanian/Lenny/Notes pentru