[software-liber] Propunere concret: Cum vad eu viitorul GSL

Dum Mai 3 12:30:59 EEST 2009

On Tue,28.Apr.09, 11:16:38, Jani Monoses wrote:

> Ce se poate face insa e un leader stil debian DPL (deb project leader) ales
> pe perioade scurte nu un an ca la ei
> ca e proiect mult mai mic si mai agil al nostru, si care intr-adevar preia
> momentan coordonarea, si vedem cum merge si ce invatam de aici.

1. Un an nu este o perioadă chiar așa de lungă

2. În opinia mea Grupul pentru Software Liber poate folosi Proiectul
Debian (ca să fie foarte clar că nu mă refer la sistemul de operare) ca
sursă de inspirație pentru organizare din mai multe motive:

 - nu există un lider gen RMS sau Mark Shuttleworth, ci doar niște
   voluntari care alocă mai mult sau mai puțin timp
 - membrii sau potențialii membrii sunt relativ răspândiți din punct de
   vedere geografic, ceea ce face ședințele obișnuite practic imposibile
   (în Proiectul Debian toate voturile se desfășoară pe e-mail, prin
   mesaje semnate și/sau criptate)
 - alte motive care nu-mi vin în minte acum

Pentru mai multe detalii vă rog să citiți Constituția Proiectului
Debian[1] și Contractul Social[2]

Dacă *nu* credeți că bat câmpii am să încerc să schițez unul sau două
documente similare pentru Grupul pentru Software Liber (care pot fi
folosite ca bază pentru Statut), dar să fie foarte clar:

NU vreau să creez o asociere între Grupul pentru Software Liber și
Proiectul Debian în afară de faptul evident că amândouă au legătură cu
software liber[3]. Voi ignora orice (tentativă de) flamă pe această
temă.

[1] http://www.debian.org/devel/constitution
[2] http://www.debian.org/social_contract
[3] Probabil că asocierea GSL cu Proiectul Debian ar putea fi la fel de
dăunătoare ca și asocierea cu Ubuntu (de care s-a discutat pe aici)
Fedora sau orice altă distribuție și/sau sistem de operare (GNU/Linux nu
este singurul sistem de operare liber).

Salutări,
Andrei
--
Dacă aveți probleme cu afișarea diacriticelor trebuie să vă actualizați
fonturile. Vedeți http://wiki.debian.org/L10N/Romanian/Lenny/Notes pentru