[software-liber] Re: Care este rodul prezentărilor în licee și facultăți

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Lun Mai 4 11:14:38 EEST 2009

2009/5/4 Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com>

> Salut,
>
> Aș vrea să aflu mai multe despre cum s-au desfășurat prezentările în
> licee și facultăți de până acum, care a fost interesul și care a fost
> câștigul.
> Eu sunt sceptic în privința elevilor și a studenților pentru că
> majoritatea nu vor să învețe, ci să copieze sau să treacă prin școală
> ca cuțitul fierbinte prin unt, de aceea aș vrea să văd dacă sunt
> motive să-mi reconsider scepticismul.

Intr-adevar majoritatea poate sunt asa, dar sunt cativa care sunt curiosi de
invatat in general
si FOSS in particular, si care pot fi incurajati daca tinem prezentari si le
aratam ca pot
sa contribuie local. Nu toti se descurca singuri si daca stiu ca pot pune
intrebari unor persoane
cunoscute de ei prind curaj. Nu am intrebat nici un elve sau student de pana
acum, stiu ca
unii au inceput sa participe la intalnirile grupului dupa ce i-am cunoscut
la prezentari. Asta
nu inseamna ca prezentarile i-au adus, deci nu pot sti sigur.
Dupa prezentarea de acum o luna in Gherla, elevul organizator (era deja user
ubuntu de 5 luni)
a zis ca va incerca cu un administrator de acolo sa instaleze ubuntu pe
calculatoarele dintr-un laborator.

simpla idee ca stii ca sunt si altii care se ocupa de asta in zona ta
geografica poate fi un sprijin.

In afara de a face cunoscut elevilor, sunt curios de atitudinea
profesorilor. Majoriattea sunt deschisi la linux
dar nu stiu multe de el. Astfel de prezentari le-ar arata ca e usor de
folosit si sa permita sau sa incurajeze
pe unii elevi sa il foloseadca la teme de casa.

Legat de asociatie: daca nu am fi cateva persoane fizice disparate ci un
grup am putea oficial cere ca in programa
scolara sa se schimbe de ex predarea MS Office in predare programe de birou.
Acum au asa ceva dar la practica
e cerut ca exemplele sa se face pe MS Office. Toti profii cu care am vorbit
ziceau ca ministerul decide si ei nu au
nici un cuvant de spus, dar cu o asociatie si sprijinul lor sub forma de
petitii am putea incerca asa ceva.

Jani