[software-liber] Re: Proiectul documentar

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Lun Mai 4 11:28:09 EEST 2009

> Asta parte secundar─â, partea principal─â ar fi crearea de documenta╚Ťie
> în limba română pentr FOSS.
> ├Än OpenOffice.org exist─â o persoan─â care traduce doar documenta╚Ťie, am
> ├«n╚Ťeles c─â ╚Öi ├«n Ubuntu exist─â.
> Din când în când, un articol de documentare în română despre software
> liber.
>
> Despre licen╚Ťe, despre criptografie, despre re╚Ťelistic─â, despre orice
> se poate realiza cu software liber.

Cred ca este deja destula documentatie care ar putea fi organizata ca prim
pas.
Din cate am vazut astfel de proiecte se pornesc cu mare elan si se opresc
dupa 5-6 articole.
In special din cauza ca comunitatea FOSS/ro e mica si majoritatea stiu
engleza, deci
scrii pentru o mana de oameni - nu foarte motivant. Iar multe articole nu-s
scrise special
pentru omul de rand care nu stie engleza (exceptie documentatiile bine puse
la punct OOo si Ubuntu)
iar articole de GPG sau Xen sau cine mai stie ce sunt cautate doar de
vorbitori de engleza.

As zice ca o pagina unde dam linkuri la documentatiile *bune* exsitente deja
ar fi un prim pas simplu.
De ex puse ce ai mentionat tu plus tutorialele lui Nicu de grafica ( e si un
bug in trac legat de asta).
Cele de la Incearca sunt ok dar nu erau pentru o audienta omogena, depindea
cine scrie. Una e sa scrii despre pidgin si alta despre
shellul fish. Scris pentru ce e interesant pentru autor e altceva decat
scris ceva plictisitor (ca doc OOo) deci merge incet
iar ce se scrie are utilitate mica.

Jani