[software-liber] Re: FlossCamp: keysigning party?

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Lun Mai 4 13:05:12 EEST 2009

On 05/04/2009 12:01 PM, Andrei Popescu wrote:

> Bună întrebare, am să încerc un răspuns pe măsură :)
>
> 1. Nai vrea ca roxy_foxy să se dovedească a fi bărbat sau muscle_guy să
> fie de fapt femeie

Partea cu "get laid" trebuie sa o iei metaforic, nu direct: e vorba de o
imbunatatire evidenta a vietii, ceva care sa poata fi simtit concret de
un om "normal".
Sa zicem ca mailul asta era semnat cu GPG, astfel incit tu, Andrei, sa
ai siguranta ca vine de la mine, Nicu. Aici as vrea sa inteleg care ar
fi beneficiul, astfel incit sa justifice efortul suplimentar.

> 2. Ai garanția că „Te iubesc” nu ajunge „Te urăsc” la destinație

Am vazut in mediul "corporate" cazuri in care se minareste body-ul unui
email si apoi este dat drept bun, la corespondenta personala sau in
cadrul comunitatii probabilitatea e mai mica, efectele sint mai putin grave.

> 3. Poți conversa cu amanta/amantul fără ca alte persoane de pe traseu să
> poată citi mesajul
> (toate punctele astea se aplică la orice fișiere, indiferent de metoda
> de transport (http, ftp, ...)

E adevarat ca au trecut citiva ani de cind am incercat ultima data, dar
nu mi-a placut integrarea Enigmail in Thunderbird (clientul meu de mail
preferat acum, pe vremea aia foloseam suita Mozilla). Pot spune ca nu ma
astept decit ca un numar limitat de utilizatori sa il aiba configurat
sau macar sa aiba idee ce este, sansele ca "roxy_foxy" sa foloseasca
semnaturi digitale sint practic nule.

> 4. Se poate folosi și pe webmail[1], pe lângă faptul că toți clienții
> uzuali de mail (thunderbird, kmail, evolution) au suport integrat sau cu
> extensii.

In viata de zi cu zi contactul meu cel mai des cu semnaturi este cind
dau un raspuns pe o lista de mail (si scriu "inline") si am de facut
efortul suplimentar de a sterge din textul citat liniile referitoare la
semnatura.

Nota: am cheie GPG pe care o folosesc pentru autentificare in cadrul
unor proiecte FOSS.