[software-liber] Re: pagina proiecte

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mar Mai 5 21:15:03 EEST 2009

Jani Monoses wrote:
> 2009/5/5 Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com <mailto:alexxed la gmail.com>>
>

>     În data de 5 mai 2009, 17:41, Jani Monoses <jani.monoses la gmail.com
>     <mailto:jani.monoses la gmail.com>> a scris:
>     > http://softwareliber.ro/proiecte/
>     > Un task interesant ar fi rescrisul textului sa contine jumate
>     din nr cuvinte
>     > dar sa ramana esenta :)
>     >

>     Eu mă așteptam la o listă de proiecte acolo, nu ceva vag.
>

> Cam tot situl e vag acum dar Stas e sef pe el deci el ne zice sub ce
> forma vrea feedback :)

  Oare nu ramane cam vag si din cauza neconturarii mai clar a unor
scopuri, si a unor idealuri ? Nu stiu daca numai eu am impresia din
unele pozitii pe lista, sau din unele fraze de pe site, ca se urmaresc
target-uri prea marunte, aproape scolaresti ! Nu trebuie trecut nici in
extrema cealalta, dar ar trebui vazut un pic mai departe si mai larg
lucrurile.

  In primul rand, vad eu, ar trebui sa apara la loc de frunte definitia
software liber si care dintre licente sunt acceptate in doctrina
grupului. Pe mine, acum, ma zgaraie, ba chiar ma tin la distanta, fraze
de genul
> *Proiectele de promovare
> <http://softwareliber.ro/proiecte/promovare/>*, sunt axate exclusiv de
> promovarea software-ului liber.

  Ar trebui asumate niste delimitari clare intre libertate si dreptul de
folosinta, intre bere si discurs ! Nu cred ca duce departe ideea de a
promite soft bun si gratis, atat pentru Gigel, cat si pentru academician.
  Astfel de informatii ar fi bine sa le gaseasca pe site, daca ajunge,
si functionarul, si intreprinzatorul, si Gigel dintr-a sasea.

  Cred in continuare ca lucrurile vor merge in bine doar atunci cand vor
fi cat mai putine excluderi si cat mai multe exemple de aplicatii gata
facute, sau proiecte in derulare, care merg pe linia FLOSS, nu neaparat
gratis. Ar fi atatea lucruri si utile si interesante de facut pentru
comunitate iar, pe de alta parte, atatia tineri prin facultati au timp
si energie sa le faca. Aici ar fi un loc potrivit pentru intalnire.
Credeti ?

  Va rog sa ma-ntelegeti: nu subapreciez, ba dimpotriva, munca ce o
faceti majoritatea in promovare, traducere si adaptare a unor aplicatii
de baza. Acestea reprezinta insa doar fundatia peste care trebuie sa
ruleze aplicatiile necesare fiecarui domeniu, care daca nu se potrivesc,
o sa-si caute mereu alta ...fundatie ! Aici este marele deficit in
Romania, aici e nevoie de creatie ! Aici trebuie schimbare, aici e
nevoie de sprijin si nu de excludere. Daca se creeaza alternative si se
demonstreaza avantajele, vor veni si rezultatele.

Ioan