[software-liber] Re: gsl si fsfe felowship

Mihai Jalobeanu jalobeanu la gmail.com
Mie Mai 27 13:44:29 EEST 2009

Indrăznesc să intervin și în această dezbatere. Pe de o parte știind
dificultățile birocratico-contabilicești ce le implică un ONG sau
asociație (din acest an trebuie chiar un contract cu o firmă de
contabilitate, până acum raportările anuale se puteau depune
descarcând și rulând un program oferit anual de Ministerul Finanțelor,
desigur doar pentru platforme MS Windows, bazat pe MS Excel). Dar am
un exemplu edificator, cred:
De mai mulți ani (5-6 cel puțin) funcționează un grup - o listă activă
de discuții pe temele educației, la edu_cer_ro la yahoogroups.com
S-au tot spus acolo lucrurile grave ce se petrec în școli și
facultăți, plagiate, raportări aiurea llegate de folosirea AEL și SEI,
nepotism, promovări, etc. etc. Neluate în seamă decât când și când de
un jurnalist care, fiind înscris în grup, mai prelua informații în
câte un articol. Acum 2-3 ani s-a lansat ideia înregistrării -
organizării ca asociație. Unii s-au chiar opus, eu pur și simpu n-am
reușit să ajung la Brașov, la întâlnirea unde s-a realizat
hârțogăraia, cu notar și semnături și statut. Asociația are 10-12
membri oficial, dintre cei o sută și ceva de membri activi ai
grupului. Grupul funcționează la fel de liber în continuare (relativ
la înscriere), asociația are un sit, dar luările de poziție,
comunicatele, protestele se transmit și se discută și pe grup. Dar au
ajuns să fie citate, să apară în presă (Ziua, Gândul, Cotidianul,...)
iar președintele interimar (prof. de liceu Stefan Vlaston) a ajuns
invitat si la TV și la câteva din dezbaterile dela minister. E drept
că a ajuns și să fie atacat, schimbat din funcție și pe cale de
pensionare anticipată. Reacția "normală" a sistemului...
Crește deci prin trecerea dela grup virtual la ONG atât vizibilitatea,
credibilitatea formală, cât și riscurile. Cei dela Siveco, alături de
toți cei implicați în atribuirea fără licitație a contractului/
proiectului SEI-AEL, nu vor sta pasivi când, în baza legii, ca ONG,
veți începe să umblați prin "secretele" cu care s-au îmbogățit. Am
suficiente detalii pentru cine dorește să afle mai mult. Probabil
pentru a face față atunci atacurilor o afiliere la FSFE sau altă
umbrelă mai largă ar ajuta.

Mihai Jalobeanu