[software-liber] Re: Aplicații practice Free Software

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Dum Mai 31 11:56:54 EEST 2009

Cu precizarea ca pentru a scrie aceste programe nu e nevoie de
programatori geniali doar programatori normali, sunt de acord ca ar fi
foarte util sa avem asta si un pas mare spre deschiderea FOSS in firme.

Nu cred se incalca nioci o lege, de vreme ce omul duce date ce le
recunoaste programul MF. Cred ca e mai relaxat decat la contabilitate,
si nici acolo nu stiu daca trebuie sa ai program 'binecuvantat' sau
faci pe propria raspundere cu ce vrei.

Ar fi un proiect foarte util si la care s-ar putea lucra colaborativ,
dar putini din fanii FOSS - elevi si studenti - ar vrea sa isi bata
capul cu programe
ce usureaza viata firmelor. Pe de alta parte daca am avea o asiciatie,
sunt sigur ca multe firme ar dona bani pentru exact acest scop si s-ar
putea
implementa in cateva luni o parte din programele VB si FOX de la institutii.
Teoretic asta poate face si acum orice firma, scoate la
concurs/licitatie si sponsorizeaza o aplicate, fara nevoia de a avea o
asociatie.

Partea mai grea nu e implementarea ci a hotari cine face, discutiile
interminabile despre tehnologia ce va fi folosita, in caz ca e
colaborare cum se imparte 'salariul',
cum se comunica cu 'clientul', asigurarea ca nu dispare cine a inceput
lucrul, si altele la care programatorii nu se pricep asa bine, si de
aceea au nevoie de manageri si
alte functii ajutatoare in firme :)

As zice daca se face asa ceva sa se dea proiecte separate la grupuri
separate sa fie rapsunderile delimitate.

E o idee buna, stiu ca multi de aceea nici nu isi pun probleam
incercarii linux in fimre ca folosesc aceste aplicatii, si majoritatea
nu merg cu wine (am incercat vre-o 3-4 pt mama,
de la CAS si finante)

Jani