[GSL] contribuțiile românești în mediul open source

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Mar Noi 3 21:51:02 EET 2009

Pe 03.11.2009 18:29, Mihai Sucan a scris:
> Bună ziua Răzvan!
>
> Merci pentru răspunsul tău și precizările făcute.
>
> Acum permite-mi să fac și eu niște precizări.

Mihai, îți mulțumesc - într-adevăr, eu eram offtopic în firul de
discuție deschis de tine. Am scris primul mesaj doar ca un comentariu la
cele spuse anterior de dl. Fericel...

Nu aș vrea să se înțeleagă greșit: nu vreau să minimalizez deloc
importanța programării și a *contributiei* românești la proiectele FOSS.
Dar, eu unul vorbesc din perspectiva neprogramatorului, a IT-stului care
dorește să contribuie cu altceva decât cu linii de cod.

Îndrăznesc să te contrazic la o singură idee: aceea că utilizarea Linux
este sortită să rămână ceva de nișă și că numai profesioniștii IT,
programatori pasionați, se vor simți aici în largul lor.

De vreo 2 ani, asist cu plăcere tocmai la dezvoltarea acestei „piețe
consumer” în Linux. Unele lucruri care erau rezervate pentru „geeks”
devin acum bun comun, de masă - parlamentarul francez primește de la
Parlament laptop cu Ubuntu și OpenOffice.org, cu serviciu de suport cu tot:

http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Major_OpenOffice.org_Deployments#Europe

De ce credeți că în România ar trebui să fie altfel ?

Nu cred că lupt într-un război pierdut, altfel n-aș lupta... Numai că
efortul e prea dispers, trebuie mai multă organizare la nivel național.
Credeți că putem face ceva ?

Numai bine,
Răzvan