[GSL] contribuțiile românești în mediul open source

Mihai Sucan mihai.sucan la gmail.com
Mar Noi 3 22:27:21 EET 2009

Le Tue, 03 Nov 2009 21:51:02 +0200, Răzvan Sandu <razvan.sandu la zando.ro> a
écrit:

> Pe 03.11.2009 18:29, Mihai Sucan a scris:

> Mihai, îți mulțumesc - într-adevăr, eu eram offtopic în firul de
> discuție deschis de tine. Am scris primul mesaj doar ca un comentariu la
> cele spuse anterior de dl. Fericel...
>
> Nu aș vrea să se înțeleagă greșit: nu vreau să minimalizez deloc
> importanța programării și a *contributiei* românești la proiectele FOSS.
> Dar, eu unul vorbesc din perspectiva neprogramatorului, a IT-stului care
> dorește să contribuie cu altceva decât cu linii de cod.

Don't worry. Nu acuzam pe nimeni că a fost 100% off-topic, *dar* nici nu
pot fi de acord că discuția despre contribuția open source este "pe plan
secundar" când tocmai firul de discuție ce l-am pornit aduce în prim-plan
acest subiect fundamental în ideea de open source.

> Îndrăznesc să te contrazic la o singură idee: aceea că utilizarea Linux
> este sortită să rămână ceva de nișă și că numai profesioniștii IT,
> programatori pasionați, se vor simți aici în largul lor.
>
> De vreo 2 ani, asist cu plăcere tocmai la dezvoltarea acestei „piețe
> consumer” în Linux. Unele lucruri care erau rezervate pentru „geeks”
> devin acum bun comun, de masă - parlamentarul francez primește de la
> Parlament laptop cu Ubuntu și OpenOffice.org, cu serviciu de suport cu
> [...]

100% de acord, și dacă ai citit cu atenție emailul precedent tocmai asta
am zis. Piața pentru consumatori se deschide Linuxului, datorită
sprijinului corporatist din străinătate și datorită sprijinului
guvernamental - în unele țări, sau sprijinul local (unele primării străine
trec la open source). De acolo vine "speranța" că Linuxul va fi unul din
multele produse open source ce vor fi folosite tot mai des de utilizatori.
Eu doar atrăgeam atenția că "speranța" nu vine de la grupurile românești
de promovare open source, pentru că ele, într-un final, au un rol minimal.
De sus va veni schimbarea - atunci când și firmele românești și
guvernul/primăriile vor renunța la "sclavie".

After all, we agree. :)

Numai bine,
Mihai

--