[GSL] contribu■iile romÔne║ti ţn mediul open source

Mihai Jalobeanu jalobeanu la gmail.com
Mie Noi 4 12:34:22 EET 2009

Am urm─ârit cu mult interes, chiar cu ├«nc├óntare, acest fir de discu╚Ťie. Si
m-am sim╚Ťit la fiecare replic─â de parc─â mi s-ar fi luat vorbele din gur─â :-)
Așa că nu mai am de adăugat  decât (TOT OFF-TOPIC) parerea mea că aceste
dificult─â╚Ťi de care s-a amintit (├«nv─â╚Ť─âm├óntul limitat la MS Windows, etc)
tin de corup╚Ťie ╚Öi centralism, de afacerile inv├órtite la ministere...
Combinate desigur cu strategia "├«n╚Ťeleapt─â" a echipei lui Bill Gates.
Fiecare profesor pred─â a╚Öa cum a ├«nv─â╚Ťat, d─â vina pe program─â, argumenteaz─â
că inspectoratul și ministerul solicită doar documente doc, xls, ppt ...
Calculatoarele din ╚Öcoli ╚Öi universit─â╚Ťi sunt "pe Windows", uneori instalate
cu licen╚Ťe "promo╚Ťionale".  Cu greutate ╚Öi doar sporadic, apare c├óte un grup
cu "dual-boot" (pierd de fapt o groază de timp tot re-instalând Linux în
laborator).
Cu toate c─â avem o lege at├ót de sever─â pe partea privind licen╚Ťele ╚Öi
folosirea ilegal─â a softului, ├«i ├«ncuraj─âm pe elevi ╚Öi studen╚Ťi ├«n direc╚Ťia
pirat─ârii (o fac ╚Öi magazinele de profil!). Sunt universit─â╚Ťi care ofer─â ╚Öi
studen╚Ťilor licen╚Ťe MS la pre╚Ť redus!

Primesc frecvent replica studen╚Ťilor "De ce trebuie aici s─â inv─â╚Ť─âm/folosim
Linux, când la toate celelalte cursuri e Windows?". Profesorii (lectori,
asisten╚Ťi,...) ar trebui convin╚Öi, coopta╚Ťi... Diferen╚Ťa sesizat─â ├«ntre
Politehnica ╚Öi ASE, sau ├«ntre Cluj ╚Öi Constan╚Ťa, se datoreaz─â tocmai
prezen╚Ťei/absen╚Ťei unor dasc─âli !
Trist - alarmant, la un chestionar in cadrul cursului de "Etică în
Internet"  (dela Masteratul de Tehnologii Web !!) din r─âspunsuri  a rezultat
c─â majoritatea masteranzilor lucreaz─â si acas─â si la servici (folosind
desigur ╚Öi MS Office) f─âr─â licen╚Ť─â, descarc─â f─âr─â s─â citeasc─â condi╚Ťiile, nu
folosesc nimic FLOSS... 3/4 din r─âspunsuri includ 6 de NU!

M. Jalobeanu

În data de 3 noiembrie 2009, 22:31, Mihai Sucan <mihai.sucan la gmail.com> a
scris: