[GSL] No comment ;-)

Lun Noi 9 18:50:43 EET 2009

On Mon, Nov 09, 2009 at 05:41:52PM +0100, Alina Mierlus wrote:
> Eu cred că ar trebui să găsim o modalitate să spunem lumii întregi despre
> filosofia Free Software, ci nu despre produse! Ok, GNU/Linux e bun, dar de
> ce este bun? Pentru că mii de oameni contribuie. De ce să alegi Firefox?
> Pentru că mii de oameni vin cu îmbunătățiri, pentru că îl poți folosi în
> limba română, pentru ca are în spate o comunitate de la care poți învăța,
> etc.

Ce spui tu este filosofia „Open Source”, nu „Free Software”[1][2]:

„Open Source” pornește de la partea practică de dezvoltare și pune accent pe
calitate prin contribuții și dinamism, pe când „Free Software” pornește de la
partea socială și pune accent pe libertate.

Iar libertatea nu garantează calitatea. Dovadă este că *majoritatea* proiectelor
libere eșuează.

Tibi

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Open_source_software#Open_source_software_vs._free_software
[2]
“Free software” is defined in terms of giving the user freedom. This reflects the goal of the free software movement. “Open source” highlights that the source code is viewable to all and proponents of the term usually emphasize the quality of the software and how this is caused by the development models which are possible and popular among free and open source software projects.