[GSL] No comment ;-)

Silviu Matei silviu la mediamatters.ca
Lun Noi 9 20:15:53 EET 2009

Salut

"constientizare", "alternativa", "oameni liberi"
termeni plini de snobism.
Softul free/opensource nu a pornit de la a vrea o alternativa gratis, ci
de la a avea un soft care sa faca exact ce vrea userul si nu echipele de
marketing. E simplu. Nu vad care este problema de a promova agresiv
aceasta ideee. Intradevar probabil nu este foarte efectiv sa scrii esee
filozoficie cu termeni pe care  90% din oameni nu ii inteleg si fara a
da numele unui soft concret. Licentelee gen gpl te lasa sa folosesti,
modifici si distribui softul deci nu este nimic ilegal in a il promova
cum ti se pare de cuvinta. Pe de alta parte, microsoft nu a respectat
niciodata limitele legii.  Alternative poti sa ai si o mie, dar daca nu
le intelegi si nu ti se spune clar de ce sunt mai bune, atunci sunt egal
cu 0. Eu cred ca este mult mai important sa se discute chestii de genul,
cine trebuie sa fie tinta reclamelor, ce produce anume trebuie
promovate, ce avantaje at fi bune sa fie puse in fata, etc. Metoda
agresiva de promovarea mi se pare excelenta. Nu ajungem nicaieri daca ne
mentinem ideeile extremiste strans. uitativa la apple. castiga intruna
market share. totusi majoritatea utilizatorilor nau nici cea mai mica
idee de ce apple ar fi mai bun ca windows. stiu doar ca "merge". well
ubuntu merge la fel de bine. totul e numai din promovarea. daca ei au
ajuns sa vinda calculatoare si soft suprapretuite si sa incuie
utilizatorii numai la produse mac cu atata usurinta, de ce sa nu
promovam si noi in acelas fel softul free?!

Thanks,
Silviu