[GSL] No comment ;-)

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Mar Noi 10 12:17:33 EET 2009

Buna ziua tuturor,

Imi permit sa fac si eu observatiile mele, punctual:

1. Cred ca cele doua puncte de vedere asupra problemei promovarii -
sublinierea aspectelor pozitive ale Free Software si sublinierea
aspectelor negative ale "concurentei" nu se suprapun. Ambele eforturi
sunt meritorii si binevenite.

2. Va atrag atentia ca omul este, de obicei, sceptic atunci cand un
necunoscut ii ofera un drept ("iata ce software bun ai putea folosi"),
dar va reactiona sigur (uneori violent) atunci cand cineva ii arata ca
*i se rapeste* un drept pe care el credea ca-l are ("compania X isi bate
joc de libertatea Dvs").

In naivitatea lor, unii utilizatori cred ca sunt liberi si in acest
moment, cand folosesc Windows - trebuie *subliniat apasat* ca nu e asa !

3. Sunt 100% de acord ca ne trebuie un fluturas *penetrant* de promovare
a http://alege.softwareliber.ro

In ceea ce priveste fluturasul FSF, va atrag atentia asupra
caracteristicilor lui, pe care recomand sa le folosim la al nostru.

IMHO, acest fluturas FSF este *genial* - nu-l priviti cu superficialitate:

1. E scris pe format A4 (relativ mare), cu litere lizibile, nete
(antialiasing), care pot fi citite si de un batran, fara ochelari.

2. Mesajul nu e tehnic, ci "de propaganda"  (usor de inteles pentru
oricine a deschis vreaodat, in viata sa, un calculator)

3. Nici nu-i nevoie sa-l citesti !  Cine-l vede de la  4-5 m retine
numele "Microsoft", omul care arunca la gunoi arhicunoscuta sigla
Windows si URL-ul pe care este indemnat sa-l viziteze

4. Ceea ce-ti atrage atentia este prima fraza, care are efect de soc

5. Totul depinde de materialele care sunt puse pe link-ul promovat - cat
de repede poate intelege un utilizator *total nontehnic* (chiar atehnic)
despre ce e vorba si *ce i se cere sa faca mai departe*

6. Textul este in limba romana, fara traducei fortate/artificiale, deci
dispare orice bariera de limba sau jargon

Un asemenea fluturas - distribuit nu aiurea, "la gura de metrou", ci
unui public orarecum targetat, care e utilizator *sigur* de calculatoare
- e... "lethal weapon" !

Numai bine,
Razvan