[GSL] Open geo-data (OpenStreetMap Romnia)

Mihai Jalobeanu jalobeanu la gmail.com
Lun Noi 16 12:33:18 EET 2009

@Stan Ioan-Eugen
Cred că-i mai simplu și mai eficient/util să-ti recomand cărțile care au
apărut pe această temă în românește, la Editura Albastra și Polirom. Ma
refer la lucrările lui Mircea Băduț și a lui George Dimitriu. Le poți
comanda și la  librarie.ro sau pe siturile editurilor. Iar punctual pentru
OpenStreet Map, aici s-a menționat grupul (wiki-ul dedicat) de unde poti
parcurge un ghid (tutorial în 4 episoade) destul de clar și bine scris
(chiar dacă nu-i și semnat cu adevărat :-) E vorba de
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Romania
Resurse utile pe românește găsești și la http://earth.unibuc.ro/articole/
Iar la http://seg.trei.ro găsești cursul prof. Constantin Nițu (format
electronic)

Cursul meu este pentru masteranzii informaticieni, pe linia dezvoltării
tehnologiilor Web, și nu am ajuns încă să-l aduc la faza publicabilă. Invăț
și eu în rând cu masteranzii mei, studiind bibliografia (mai ales articole
în engleză), instrumentarul, adică instalând și testând puzderia de
aplicații FLOSS disponibile la ora asta (multe în în plină dezvoltare).
In adevăr, tot ce ține de situațiile de urgență, de apelurile la 112 ar
trebui să beneficieze de servicii de localizare de tip WebGIS. Asta,
localizarea geografică, era, parcă, una din cerințele dela Bruxelles privind
apelurile la 112. Nu mai știu dacă și cum s-a tranșat... Aș paria că nu pe
baza OSM.

Pentru alte detalii cred că ar trebui să discutăm direct, fără să intoxicăm
grupul.

Prof. Mihai Jalobeanu