[GSL] contribuțiile românești în mediul open source

Mihai Sucan mihai.sucan la gmail.com
Sâm Oct 17 16:33:42 EEST 2009

Salut Lucian!

Le Sat, 17 Oct 2009 15:38:48 +0300, rs <rospell2009 la gmail.com> a écrit:

> Salut Mihai și bine ai venit pe listă.

Merci. ;)

> Există un număr de proiecte mari demarate local, nu toată lumea a
> auzit de ele. Tratează subiecte destul de tehnice, așadar nu te
> aștepta să le găsești într-o distribuție generală precum Ubuntu. De
> aici apare și problema gloriei inexistente pentru cei implicați în
> asemenea proiecte. Aș sugera că motivația de participare este puțin
> diferită.
>
> Dacă ar fi să dau numai două exemple acestea ar fi OpenSer/Kamailio
> (ceva interesant despre proiect găsești aici:
> [...]

Site-ul dexonline.ro l-am mai folosit, dar proiectul Kamailio nu am auzit.
Mă bucur să văd că a fost și premiat, asta ar trebui să se "audă" mai tare
în lumea IT românească. :) Felicitări celor de la Kamailio!

Nu ar fi rău să fie promovate proiectele, chiar și acestea de
nișă/specializate.

> [...]
> apucă de unul mai mare, urmează apoi unul și mai mare, și tot așa. La
> un moment dat, acumulează suficientă experiență ca să dea drumul la un
> proiect adevărat, extrem de tehnic și neglorios. Se întâmplă de regulă
> la câțiva ani de la terminarea facultății.
>
> Cred că mini-proiectele făcute la vârste "fragede" sunt foarte
> importante, fac parte din ciclul de învățăre. Trebuie încurajate și
> susținute. Dacă mai și funcționează, cu atât mai bine. Poate un site
> românesc care să le promoveze ar ajuta, mă gândesc la ceva în genul

Proiectele mici la vârste fragede (să zicem la elevii de gimnaziu și
liceu) sunt foarte bune pentru a învăța - nu este nimic rău. Însă eu mă
refeream mai mult la proiecte care ar încerca să iasă din spectrul strict
educațional personal - adică proiecte demarate de tineri care au depășit
deja nivelul de începători. Pentru asemenea proiecte ideea dvs. este bună:
un site românesc care să promoveze proiectele open source ar fi foarte
util.

Cred că poate să fie loc de "glorie" chiar și într-un proiect foarte
tehnic - depinde ce înțelege fiecare. De exemplu, Kamailio, proiectul ce
l-ați dat exemplu: este un proiect foarte tehnic de care lumea nu aude
prea des (poate foarte rar, fiind adresat unei categorii de specialiști
IT), și totuși e "glorios" faptul că a fost premiat ca fiind "best open
source networking software" pe 2009 de InfoWorld.

Numai bine,
Mihai

--
Mihai Sucan