[GSL] Calculatoare cu Linux preinstalat

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Dum Oct 18 11:00:04 EEST 2009

Buna ziua,

Va anunt ca am facut recent o vizita pe la doua magazine mari de
calculatoare din Bucuresti, anume Flanco Pantelimon si Tehnomarket
(ultimul in Militari, langa Fashion House).

Am fost surprins de numarul mare de calculatoare care se vand
preinstalate cu Linux (in special Ubuntu) si FreeDOS - *o covarsitoare
majoritate* .

Marcile erau Dell, Lenovo, Sony, Acer, eMachines, Toshiba...

Pentru prima data mi-a fost dat sa vad Linux preinstalat pe laptop-uri
„de fite”, cum ar fi modelele high-end de la Sony Vaio (seria AW, care
ajunge la 8000 - 10000 RON).

IMHO, ar fi oportun sa gasim un spatiu pe un wiki, intr-un loc *vizibil*
, unde sa facem o lista a magazinelor si distribuitorilor care vand *in
Romania* calculatoare cu Linux preinstalat. Asta ca raspuns la
campaniile Microsoft fii-destept.ro si ftw.ro.

Un asemenea site - mult mai complex - exista la
http://www.linuxpreloaded.com

Numai bine,
Razvan