[GSL] Conferința LOAD

Dum Oct 25 11:03:48 EET 2009

On Sun, Oct 25, 2009 at 09:25:54AM +0200, Alexandru Szasz wrote:
> Pe 24.10.2009 23:34, Tibi Turbureanu a scris:

> Nu pot numi Microsoft un producător de software liber, iar având asta în
> vedere nu-l văd sponsor la un eveniment ce promovează software-ul liber.

Microsoft nu este un producator mare, fidel sau vechi de programe libere,
dar știrile arată că produce programe libere. Cu toții știm că o face pentru
imagine, compatibilitate cu tehnologiile lor proprietare, etc. dar rămâne
un fapt.

Mi se pare ciudat că aprobăm sponsorizarea unor firme care produc multe
tehnologii proprietare care amenință libertatea și securitatea datelor
noastre, ca Google, Adobe și Apple și le excludem pe altele, asemenea lor,
ca Microsoft, care doar sunt într-o poziție mai privilegiată și din
această cauză efectele măsurilor lor sunt mai vizibile.

Google deține monopolul pe piața motoarelor de căutare cu tehnologia lor
proprietară, Adobe deține monopolul pe piața conținutului media pe
Internet. Aici pe noi ne ustură și Microsoft are o implicare minoră.

Mica noastră dezbatere mi se pare asemănătoare celei „sub turci sau sub
habsburgi”. Istoria arată că a doua variantă a fost mai dureroasă ;-)

Pe mine nu mă deranjează să primesc bani de la oricine, atâta timp cât
ei nu-mi cumpără principiile după care activez.

Tibi