[GSL] contribuțiile românești în mediul open source

Mihai Sucan mihai.sucan la gmail.com
Dum Oct 25 21:23:49 EET 2009

Le Sun, 25 Oct 2009 18:59:06 +0200, Adi Roiban <adi la roiban.ro> a écrit:

> În plus există acest wiki:
> http://wiki.lug.ro/mediawiki/index.php/Proiecte_Linux_cu_participare_rom
> %C3%A2neasc%C4%83
>
> Mie mi se pare că o astfel de listă este puțin trasă de păr.
>
> Pentru proiecte de localizare și dicționare, parcă nu e chiar așa de
> deplasat, iar la dezvoltarea lor pot participa doar cunoscători ai
> limbii române.
>
> Mai utilă ar fi o listă cu comunitățile românești. Ceva de genul paginii
> wiki de la lug.ro, dar conținând doar comunitățile active
> http://wiki.lug.ro/mediawiki/index.php/Comunit%C4%83%C5%
> [...]

Hm, sunt de acord că este tras de păr să încerci să faci o pagină pe wiki
cu o tonă (să zicem) de proiecte open-source la care contribuie români, ca
un fel de directory index.

Totuși, nu cred că ar trebui să începem să excludem variante. Văd că
pagina de pe wiki-ul lug.ro ar mai avea nevoie de actualizare. Acolo sunt
listate doar proiecte cu *participare* românească, printre care TinyMCE,
Quanta și multe altele. Eu aș pune accentul mai mult pe proiecte *pornite*
de români. Unde este o asemenea listă? Sunt sigur că sunt mult mai puține
asemenea proiecte. Acelea ar trebui promovate cel mai mult, pentru a
încuraja și pe alții să contribuie la ele, să nu se abandoneze proiectele
românești (de care nu aude nimeni nimic).

Aș vrea promovarea proiectelor românești "100%" dintr-un motiv simplu:
degeaba promovăm proiecte ca Ubuntu sau GNOME, care deja beneficiază de
multă promovare, dacă noi nu reușim să promovăm proiectele noastre locale.

Poate că "bat toba" prea mult pe "melodia" asta cu promovatul proiectelor
inițiate de români, dar eu zic să nu ne pierdem firul discuției.

Numai bine,
Mihai

--
Mihai Sucan