[GSL] contribuiile romneti n mediul open source

Doru Ilasi doruilasi la gmail.com
Mar Oct 27 10:07:31 EET 2009

Salut Mihai, Nicu

Scriu și eu câte ceva din opiniile personale ce ar putea lămuri câteva
lucruri.

Faptul că promovăm sau nu proiecte locale sau internaționale reprezintă
alegerea liberă a fiecăruia din noi. Fiecare suntem liberi să postăm idei și
să alegem sau nu să comentăm / participăm. Cu alte cuvinte, nu porni chiar
cu o agendă de lucru cu bife că nu funcționează așa. Da, sunt câteva lucruri
la care subscriem, dar nu le privi ca pe un plan de afaceri.

Partea frumoasă când discutăm de comunitate sunt întotdeauna oamenii
deosebiți care o alcătuiesc. Nu Firefox sau Ubuntu ne țin împreună, ci noi
înșine.
Reține câteva chestiuni interesante spre meditație :
- democrația este o noțiune care comportă obligația de a exprima opinia și a
subscrie la decizia colectivă, comunitatea îți dă libertate absolută.
- nu comunitatea te alege pe tine ci invers.
- în comunitate nu există competiție în modul în care acesta este înțeleasă
în corporații. Faptul că realizezi ceva nu te va pune pe un podium
înconjurat de lumini și fete frumoase. Caută implinire față de tine însuți
în ceea ce te implici. Faptul că alții exprimă opinii nu înseamnă că te
judecă, chiar dacă așa ai impresia.

Vezi și în text :

2009/10/26 Mihai Sucan <mihai.sucan la gmail.com>

> [...]

Subscriu. Nu-ți planta bariere imaginare pe drum cu mult înainte de a te
apuca de alergat.

> Doing that, but it's not that easy - aşa cum ziceai şi tu, hehe. ;)

 Mihai, nimic nu e ușor în viață. Și dacă ar fi prea ușor poate n-ar fi așa
interesant, nu ? Din câte înțeleg, iar te uiți în agenda cu bife și judeci
pe baza ei. Și aici ca și prin toată lumea vei fi apreciat pentru ce ești ca
individ. Asta în ceea ce te privește. Dacă îți dorești apreciere pentru un
proiect, fă-l să fie folositor și uzabil, ... etc. De bună voie, nu pentru
că are un site frumos colorat și mape de pliante. Și atunci lumea îl va
aprecia și folosi.

Piaţa asta mică ar putea să crească printr-o promovare a ideii de
> contribuţie open source.

Și crește continuu. Cu sau fără noi.

Te rog consideră constructivă atitudinea : "eu"...."voi" ... din textul de
mai sus te delimitează deja. În rest, Wiki se face, conferințele se
organizează. Fiecare contribuție e binevenită. La fel e și a ta.

> Nu cred că era aici locul să aminteşti de unguri versus români, lol. :)

Subscriu. Cu lol :).

Era vorba de altceva: prin promovarea proiectelor româneşti aveţi şansa să
> şi ajutaţi românii contribuitori în lumea open source, să se afirme, să-şi
> găsească şi ei colaboratori şi tot felul. Să îşi facă o comunitate în
> jurul proiectului, aşa cum ai zis tu.
>
> Ş-apoi dacă numai utilizarea este promovată atunci se "subminează"
> conceptul de ... open source. Promovaţi şi contribuţia, că fără
> contribuţie nu am avea despre ce software să mai vorbim.

Opinie personală : nu consider corect. Comunitatea și spiritul sunt
importante. Ceea ce iese nu putem noi controla. Și nici nu trebuie. Evoluția
e realizare individuală.

> Şi nuanţa faină
> aici ar fi tocmai să promovaţi contribuţia la proiecte româneşti, că
> şansele de a se uni şi a se găsi colaboratori sunt mai mari la nivel
> local, decât să-mi găsesc eu colaboratori din Congo sau altcineva de prin
> altă ţară.

Colaboratori într-un proiect != comunitate. Trebuie să te hotărăști ce
cauți.

> Dar poate că nu am ales bine eu,

Ah, ce bine că poți alege ...

> trebuia să mă duc ca o oaie la
> KDE/Gnome/ceva proiect mare.

Hm, parcă nici KDE nici Gnome nu behăie la login ... :)

Yap. Dacă îmi amintesc bine parcă așa se poartă și la case mai mari.

> Să creez o comunitate în jurul proiectului este scopul meu, şi cred că
> este scopul oricărui autor de proiect open source. Dar, dacă nu ai un grup
> unde să te adresezi unei audienţe cu un "mind set" corect ajustat, atunci
> degeaba încerci. Nu pot să mă duc să dau un email la un mailing list
> Microsoft să-i întreb dacă nu ar fi ceva programatori interesaţi de
> asemenea colaborări. De asta m-am adresat acestui grup. ;)
>
> La urma urmelor este alegerea celor ce deţin GSL.

Eu sunt doar un trecător
> pe acest mailing list, şi nu doresc să vă deranjez. :)

Trecător ? Deranj ?

Revenind la discuția de promovare a comunității, după ce am studiat
wiki-urile menționate în thread, eu unul sunt de părere, nu neapărat că se
poate mai bine, ci că ar fi util să existe o listă cu ceva oportunități de
căutare privin oamenii din România implicați în FLOSS, sferele lor de
interes, ... (alte idei?)...

Doru