[GSL] contribuțiile românești în mediul open source

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mie Oct 28 15:02:23 EET 2009

Mihai Sucan wrote:

 . . .

> După cum se observă, recomandarea mea este lărgirea scopului GSL să
> includă întregul concept open source.
>

> Side note: mă uitam acum pe prima pagină la ubuntu.com și vedeam că au
> acolo frumos și evident pentru toți utilizatorii "Get involved' și "Get
> developing". Nu pare ironic că GSL nu are ceva de acest gen? Ubuntu.com e
> siteul de "promovare", siteul oficial al sistemului de operare Ubuntu
> Linux, e siteul pentru utilizatori, nu pentru pasionați open source, nu
> pentru programatori - și, după cum se știe, pe utilizatori nu-i
> [...]

Salutări!

Nu cred, Mihai, că e ironic. Și nici întâmplător! E ceea ce se poate în
acest moment în condițiile "normale" ale societății românești, a cărei
caracteristică principală este superficialitatea.

Cu greu vom reuși să ne obișnuim cu profunzimea lucrurilor, ca popor, ca
individ sau ca grup, aici. Suntem într-o combinație dintre complacerea
comunistă și iluzia marketingului societății de consum. Luăm totul
deagata, redevenim culegători, e mai ușor decât să fii cultivator!

Prin anii 1993 - 1994 venise în România și Richard Stallman, se organiza
ROSE, era entuziasm. Ce s-a ales după 15 ani? De ce nu s-a reușit mai
nimic? Eu cred că răspunsul e doar acesta: nu s-a cultivat pământul! Se
fac conferințe, se taie panglici, se aduc laude în tot felul de
bisericuțe ... dar de sapă fuge toată lumea. Ba că le e lene, ba că "e
șmecheri", ai noștri ca brazii așteaptă dela alții! Ah, se cultivă,
totuși, ceva: ideea gratuității (berii) !

Se mai știe că filozofia softului liber înseamnă cu totul altceva -
participare la îmbunătățire și nu profitat (mișelește) de pe urma
muncii altora?

Ioan