[GSL] contribuțiile românești în mediul open source

Mihai Sucan mihai.sucan la gmail.com
Mie Oct 28 23:07:42 EET 2009

Salut Marius!

Le Wed, 28 Oct 2009 22:35:52 +0200, marius adrian popa <mapopa la gmail.com>
a écrit:

> importanti sunt cei care ajuta in vre-un fel
> unii cu cod , altii cu pr , altii cu bani
> trebuie cumva sa simti spiritul comunitatii si sa nu se piarda sunt
> inca multe de facut insa prea putini care
> sa lucreze cu adevarat
> pana si traducerile desi par o munca usoara tot necesita timp si
> oameni si pana la urma si ubuntu pare mai uman in limba pa/ma terna
> multi care vorbesc sunt si pe lista insa sunt atatea proiecte ce
> trebuie ajutate fie ele romanesti sau din afara
> pana si daca scrii pe blog sau pe tweeter tot un fel de ajutor e , vad
> [...]

(Ar fi fost mai ușor de citit emailul dacă în primul paragraf ce are
aproximativ 110 cuvinte ai fi folosit punctuația corespunzător...)

Cât despre faptul că există multă muncă de făcut și că nu trebuie să
criticăm ... sunt complet de acord. Văd și eu la proiectele mele este
enorm de mult de făcut. Totuși, GSL, ca grup ar trebui să aibă o țintă
clară, mai decisă, și mai largă: promovarea open source, nu doar
utilizarea de open source. Este una să spui că "nene, vrem să te ajutăm,
dar dacă vrei să facem asta, hai ajută-ne tu pe noi cu x, y, z, pentru că
noi nu am apucat să facem încă treaba dorită de tine" sau se poate spune
și ceva de genul "vrem să te ajutăm dar noi nu avem încă definită,
formalizată, procedura pentru sprijinirea de proiecte românești open
source, ai ceva idei?. Alta este să spui pe listă, așa cum s-a spus deja,
că "păi vezi noi promovăm utilizarea de open source, programatorii n-au
decât să își facă ei proiectele lor de valoare ș-atunci o să aibă ei
comunitate, colaboratori, utilizatori, etc".

Pesimismul extrem este o maladie într-adevăr destul de "trendy" mai nou,
mai ales în legătură cu "vai România asta". Eu n-am nici o treabă cu asta.
Eu consider că se exagerează cu pesimismul "mioritic". :) Și în alte țări
nu-i (mult) mai bine. Nu am avut speranțe ca pensionarii sau șomerii "să
mă ajute statu'!" Am încercat și eu o alee: GSL. Hehe.

Nu sunt de acord numai cu centralizarea în jurul unor proiecte/comunități
existente deja. Într-un mediu în care se încurajează doar "tagging along"
ca o oaie într-o turmă ... nu s-ar mai face nici un proiect nou. Tre' să
ai curaj să începi și comunități/proiecte. Și ca grup care se dorește a
oferi sprijin open sourceului ... nu ar trebui să se descurajeze ce este
nou, cu atât mai mult pe o piață "veșnic tânără și fericre" precum este
România, unde sunt puține inițiative (nu doar în open source...). Simplu.

Numai bine,
Mihai

--
Mihai Sucan