[GSL] Membri FSFE în România ?

Răzvan Sandu razvan.sandu la zando.ro
Joi Sep 24 14:04:38 EEST 2009

Rus-Rebreanu Alin-Florin a scris:

> Toate la timpul lor.

Count on me :-)

> Nu lipsesc exista, au aparut si Jani si Calin Miclaus in ziare locale,
> cei din Arad au avut si prezentari la TV.

Mă exasperează lipsa Bucureștiului pe această hartă - nu pentru că am
amor propriu de bucureștean, ci pentru că în București se trag sfori, se
iau decizii majore, se stabilesc politici naționale, sunt mai mulți bani...

Mi-aș dori să văd apariții în pagina de IT a presei centrale sau bannere
stradale pentru omul de rând... Ceva PENETRANT, bine punctat, cum e
campania excelentă începută de Stas cu http://alege.softwareliber.ro

> Ai fost refuzat?

Nu știu cum e la voi, la Cluj, dar dacă ești student și te duci la
secretariatul ASE-ului din București, cu vreo problemă normală,
secretara nici nu-și întoarce privirea spre tine sau îți vorbeste în doi
peri. Nu uita că nu ești în Ardeal !

În condițiile astea, CUM ajungi la rector sau măcar la un șef de
catedră, dacă nu-l cunoști personal sau dacă nu cunoști pe cineva din
interiorul organizației (vreun asistent) ? Cum obții o sală pentru
prezentare, un sprijin cât de mic (măcar cât să nu ți se pună bețe în
roate, să te poți desfășura) ?

Pentru ardelenii care cred că marile universități de stat din București,
mai ales cele non-tehnice, sunt „permeabile” la asemenea încercări, vă
invit să încercați ! Vă găzduiesc la mine acasă, câteva nopți, pe durata
prezentării... ;-)

> Parerea mea e ca schimbarea trebuie sa inceapa de jos.

Sigur, dar, ca și în cazul universităților, trebuie să existe un
început, o primă ușă deschisă... trebuie să cunoști pe cineva din
interior, cât de mic...

> Sunt si altfel de persoane, cel putin din ce am vazut in ubuntu.ro

Eu am început să-mi fac, printre relațiile persinale si folosind
LinkedIn, inventarul persoanelor pe care le cunosc în presă, bănci,
agenții de marketing și PR, etc. Deocamdată, subțire... Când ajung în
relație cu vreo hostess/PR-istă, la vreun show-room auto, sau cu vreo
patroană de sală de masaj, vă scriu (dacă nu-mi ruinează nevastă-mea
inițiativele FOSS, între timp)... ;-)

> Experienta lor nu ne ajuta. Exista destui oameni din tara care s-au
> implicat si din experienta lor se poate invata.

N-aș fi așa sigur. Nu trebuie neglijată nici experiența noastră internă,
dar cred că avem *multe* de învățat de la grupurile din Germania, de
exemplu... Sau poate poți primi sprijin de tehnici de marketing, logistic.

Cum naiba se face în vest, unde până și ONG-urile bisericii oferă
sprijin pentru astfel de proiecte, mai ales dacă au de-a face cu educația ?

Ideea asta excludere, din start, „nu avem ce învăța de la ei”, mi se
pare contraproductivă - sorry.

> De ce rusine? Cu 60 euro poti face prezentari in cateva licee.

Da, dar una n-o înlocuiește/exclude pe cealaltă.

Recent, am fost prezent la Școala de Vară de Free Software de la Macea,
care-a fost SUPERBĂ, însă ne-am trezit că vorbim „între noi”. Obiectivul
este atins dacă poți convinge măcar 2-3 utilizatori Windows să treacă la
Linux sau alt Free Software - și aici, din punctul de vedere al
CREȘTERII grupului, stăm foarte rău. Nu vezi că sunt mereu și mereu,
aceleași persoane, din aceleași orașe și instituții ? Cum aducem pe
ALȚII în grup, care sa contribuie mai departe ?

BTW, poze de la Macea:
http://picasaweb.google.com/secaricaw

Cu prietenie pentru voi toți,
Răzvan