[GSL] Membri FSFE în România ?

Vin Sep 25 18:16:09 EEST 2009

On Fri, Sep 25, 2009 at 05:39:56PM +0300, valy cozma wrote:
> Adica un fel de misionarism . Sper ca m-am exprimat corect.
> Ori, toti misionarii au promovat lucrurile pe gratis.

Nu există o dependență între misionarism/activism și gratuitate. În sensul
că poți activa fără plată, din convingere/plăcere, într-un mod amator, în
timpul liber. Sau îți poți câștiga o pâine din asta (profesionist),
program complet.

Majoritatea noastră se găsește în prima categorie. FSFE și alte
organizații (ex. Mozilla) fac asta în mod profesionist. Și costă. E
decizia fiecăruia dacă și unde își investește banii (FSFE, OSI, Mozilla,
Debian, etc.).

Una dintre problemele actuale (nu intenționez să o leg de FSFE) este că avem
impresia că trăim într-o lume gratuită. Cred că este o utopie și personal
vreau să trăiesc într-o lume mai liberă, nu gratuită (nu trăim doar cu aer).

Este foarte posibil ca asta să ni se tragă de la comunism. Și mai este
posibil ca strategiile de promovare a gratuității într-o țară ex-comunistă să
câștige mulți adepți. Însă vor fi câștigați pe termen scurt de partea
tehnologiilor și conținutului liber. Și cei care piratează vor gratuitate,
și nu promovează libertatea digitală -- poate nu dau doi bani pe ea.

Revenind la FSFE, eu am vorbit cu ei, am văzut că au experiență (mulți
sunt chiar din Austria, Germania, unde adoptarea programelor libere este
largă) și sunt dornici să ajute România. Simt că mica contribuție de 60
EUR merită. Lărgirea grupului de prieteni români ai FSFE nu poate fi decât
benefică și sunt convins că efectele vor apărea în curând.

FSFE are interesul de a acoperi un segment cât mai mare din piața europeană
pentru toate programele libere. Alte organizații vor un segment cât mai
mare pentru programele lor [libere]. Judecând măcar din prisma asta, găsesc
justificată o investiție în FSFE.

Sunt de acord cu Răzvan, atitudinea „noi, ai noștri și restul lumii” e
contraproductivă.

Tibi