[GSL] Telefon Nokia N900 - remarcabil !

Cristi Magherusan cristi.magherusan la net.utcluj.ro
Vin Feb 5 06:47:38 EET 2010

Salut,

2010/2/4 Cosmin Stoica <mail.cosmin la gmail.com>:
> Scuze pt. greșeala de exprimare. Da, symbian este platformă „open”, dar au
> introdus semnătura care cere bani. Și da, Neo poate fi folosit și ca telefon
> și ca telecomandă, dacă arunci cu el și nimerești butonul.

Nu stiu de Symbian, dar cel putin la QT am vazut progrese destul de
importante de cand au fost cumparati de Nokia. IDE-ul QTCreator de
exemplu, port-ul pentru Symbian, licentierea LGPL si alte chestii cool
ce au mai aparut prin cod. Comunitatea ii ajuta mult, asta e clar, dar
nici ei nu stau pe loc.

Maemo inca nu este suficient de matur pentru mainstream, mai lipsesc
functionalitati ce sunt de mult in Symbian, dar se lucreaza serios la
el si vine tare din urma. Pretul nu e accesibil dar e apropiat de
iPhone si alte gadget-uri de genul acela, cu care este concurent
direct, si eu zic ca va avea un avantaj mare faptul ca se pot dezvolta
pentru el aplicatii in mai multe toolkit-uri/tehnologii open source:
GTK, QT, si se pot scrie aplicatii in mai multe limbaje: C, Java,
Ruby, Mono, Python...

Cristi