[GSL] alternativa la gpl

Joi Mar 4 17:52:21 EET 2010

On Thu, Mar 04, 2010 at 05:38:34PM +0200, Ioan Calin Borcoman wrote:
> Ieri am descoperit o chestie naspa despre GPL, respectiv clauza 3a din
> GPL. Prin aceasta clauza, o firma X poate sa-mi ia codul GPL, sa-l
> modifice si sa-l vanda, fara ca eu, autorul original sa pot obtine
> modificarile daca nu cumpar modificarile de la X. (un bun exemplu de X
> este Montavista). Firma X sustine (pe buna dreptate, conform GPL), ca
> daca vreau modificarile, trebuie sa cumpar codul de la ei si ca ei nu
> incalca nimic din GPL prin aceasta practica.

Nu am citit clauza, dar se pupă foarte bine cu libertatea programelor.
*Utilizatorii* programului se bucură de cele 4 libertăți faimoase. Și
dacă pentru a deveni utilizator, trebuie să plătești, plătești pentru
program și te bucuri de libertate. Nu se întâmplă la fel și în cazul
lui Red Hat?

Tibi

P.S. GNU GPL is *not* a freeware license.