[GSL] alternativa la gpl

Adi Roiban adi la roiban.ro
Joi Mar 4 21:15:39 EET 2010

În data de Jo, 04-03-2010 la 20:51 +0200, Tibi Turbureanu a scris:

> Programele sub GNU GPL sunt programe libere și libertate este aceea care
> nu îngrădește libertățile celorlalți. E incorect să ne referim la licențe
> mai permisive ca fiind mai libere.
>
> Că BSD permite să se facă proprietar programul liber nu o face mai liberă,
> ci pur și simplu mai permisivă, în sensul că permite distribuitorilor să
> încalce libertățile utilizatorilor de nivel 2 de care ei ca utilizatori
> de nivel 1 se bucură.
>
> Și da, din diverse motive, utilizatorii de nivel 2 se încăpățânează să
> aleagă „libertatea” de a utiliza un program devenit proprietar printr-o
> [...]
:) Mare filozof (fără ironie :)

Totul se bazează pe sistemul de coordonate, iar „liberatea” de care
vorbim își poate schimba înțelesul în funcție de sistemul de coordonate
folosit.

Depinde dacă privești lucrurile din punctul de vedere al unui
dezvoltator software fără griji, ai unui dezvoltator software speriat că
în orice clipă cineva îi poate „fura averea lui” sau al unui utilizator
de software.

Din câte am înțeles în mesajul inițial, domnul Ioan Calin Borcoman
vorbește din poziția unui dezvoltator software care este speriat că
cineva se va îmbogății de pe seama lui și prețuiești mai mult munca sa,
decât libertatea utilizatorilor :)

--
Adi Roiban