[GSL] alternativa la gpl

Ioan Calin Borcoman iborco la gmail.com
Vin Mar 5 13:00:01 EET 2010

probabil va mai trece ceva pana voi publica proiectul.

motivul e simplu - in "tinerete" am trambitat de cate ori am avut o
idee si am facut un ou mai mare decat un simplu "hello world". am
proiected personale, pornite de la zero, publicate in diverse locuri
(sourceforge si berlios) , cu licenta GPL si LGPL. am fost membru
debian o perioada. problema e ca multe din proiectele respective nu
s-au maturizat si au ramas doar un "ou mai mare decat hello world".
codul la care lucrez de vreo luna este prea la inceput ca sa merite sa
fie publicat - nu ar folosi la nimic acum.

am ajuns sa am o superstitie ca daca ma laud prea mult cu ce fac, nu
mai ajung sa termin treaba respectiva :-)

in momentul in care voi avea ce sa prezint, cei interesati o sa afle
de pe blogul meu: http://iborco.blogspot.com/.

programul va fi (daca ajung sa-l termin) un alt program de catalogare
a cd-urilor si dvd-urilor. stiu, sunt o multime de astfel de programe,
dar eu nu am gasit unul care sa ma satisfaca. eu folosesc acum cdcat
si mare parte din functionalitate sa se va regasi si in programul meu.
asta nu inseamna ca voi copia cod din cdcat sau alte programe. pana
acum m-am descurcat fara asa ceva.

programul este scris in C++ si linkat cu librarii LGPL (QT4, de
exemplu) sau similare. in concluzie il pot distribui cum vreau. s-ar
putea sa nu-l distribui de loc sau sa-l dau doar la prietenii
apropriati. sau ca freeware, cum s-a sugerat aici. inca nu m-am
hotarat si este oricum prematur.

multi zic ca ce vreau eu suna a comunism. posibil, dar in cazul de
fata nu imi pasa. este vorba de timpul si munca mea si pot face ce
vreau cu ele, nu?

le-am scris si celor de la fsf si le-am trimis spre review licenta
iplv3. numele este irelevant si nu tin la el. nici la licenta nu tin
mortis si s-ar putea sa ajung, in final, sa folosesc tot AGPL.

ideea este ca acum am un gust amar fata de stallman si fsf. nu e vina
lor pana la urma - este numai vina mea ca nu am inteles corect licenta
GPL si ca am trait intro iluzie in care firme gen Montavista pierd
daca le dai in judecata pentru violarea licentei GPL. abia acum am
inteles ce vrea sa zica stallman cu 'free but not as in free beer' si
cum functioneaza anumite firme. tarziu, dar mai bine tarziu, decat
niciodata.

asta este, nu sunt avocat sau jurist.

multumesc celor care au inteles intrebarile si nemultumirile mele si
au raspuns constructiv.

cheers,

ionutz