[GSL] alternativa la gpl

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mar Mar 16 14:10:31 EET 2010

On 03/15/2010 09:26 PM, Petru Ratiu wrote:

> --
> Petre, uneori de stanga, uneori de dreapta, dar in principiu open-minded.

Salut, Petre!  Principiul moderației, și "open-mind", mi-aș dori și eu
să reiasă din această dezbatere. Pe care eu o văd pașnică și civilizată,
purtată ca între bărbați. Nu cred că-i vorba de "troll", și nici de
invective, chiar dacă se forțează unele argumente (pentru a fi mai
sugestive). Eu aș crede-o chiar constructivă și necesară - nu-mi aduc
aminte să se mai fi discutat pe lista grupului principiile ideologice.

Dezbaterea deschisă, fără prejudecăți a principiilor și asumarea
ideologiei sunt lucruri care nu ne dezbină (pe cei sinceri, serioși) ci
dimpotrivă, ne pot uni.

Poate unii nu și-au pus probleme de acest fel până acum și li se pare o
teorie fără sens. Chiar și paralela software - societate poate părea
nepotrivită. Eu rămân la părerea că seamănă foarte mult evoluția
software-lui cu cea a societății umane: după începuturile primitive și
revoluția burgheză (Babbage, Neumann, HC-PC) acum se tatonează
stabilitatea, viitorul. Extremele, comunismul și fascismul, pot încă
exista. Sunt acceptabile? Eu văd calea de mijloc - societatea deschisă
definită de Popper - cea de urmat și pentru software.

După ideologie și filozofare urmează practica. Exemplele...

Toate bune,

Ioan