[GSL] alternativa la gpl

Ioan Fericel mirabit la gmail.com
Mie Mar 17 12:06:04 EET 2010

On 03/17/2010 08:57 AM, Nicu Buculei wrote:

> Nu, si in Europa daca nu se specifica vreo licenta, implicit este "full
> copyright", de fapt in Europa nu prea exista conceptul de Domeniu Public
> ca in legislatia americana (ca autor nu poti renunta la drepturile
> morale nici daca vrei).

Vă mulțumesc pentru interes și pentru sfaturi. Și eu cred, și sper, că
recunoașterea implicită a tuturor drepturilor este situația normală
pentru cazurile când nu se specifică altceva.

Petre, zi-mi te rog, la ce te referi cu "alegeti o licenta inainte sa
aveti probleme".

Proiectul Webgest este foarte complex și participarea la el înseamnă și
o anume specializare, pe lângă teme de interes mai general, cum ar fi
design, documentație... Așa că așteptările de participare, după atâția
ani de căutări, nu sunt prea mari!

La ideea de pe XDOC vă rog însă, pe cât puteți, să-i acordați ceva
atenție. Se discută atât în ultima vreme de eRomânii și de alte
"proiecte" pornite din zona administrației, mai ales dela MCSI, care au
la mijloc un sâmbure de adevăr: nevoia de interoperabilitate. Din păcate
acolo totul se petrece în stilul "sistemului", pe ascuns, doar pentru
manevrări de bani publici, și nu e niciun semn că este voință sau
pricepere de a se rezolva cu adevărat problemele. Poate cunoașteți și
voi, și eu am mai dat exemple, proiecte pornite de acolo, finalizate cu
licitații și luat banii, după care au fost abandonate. După cum merg
lucrurile, spre aceiași soartă se îndreaptă și eRomâniile; și vedeți cu
câtă cheltuială din bani publici, din banii noștri.

XDOC - poate să se numească și altfel - a pornit exact dela această idee
a interoperabilității, a schimbului standard de documente, de formate
deschise, și utilizarea pentru generare și prelucrare doar de aplicații
open source. Aceasta se poate face cu o cheltuială infimă față de ce
face MCSI, prin participare deschisă, voluntară. Poate să fie o mică
replică la megalomaniile eRomâniilor, dacă întradevăr ne putem aduna un
grup de câteva persoane, făcând ceva concret, util atât mediului de
business cât și statului. Pornit dela 2-3 tipuri de documente, mai des
utilizate, și lărgit registrul...

Aceasta înseamnă cu adevărat Document Freedom, ar fi un exemplu...
Curioși, doritori?

Ioan

PS: Licența, aici, trebuie să fie cea mai liberă.