[GSL] Atenție cod în libertate, fără mențiuni de licențiere

Stas Sușcov stas la nerd.ro
Vin Mar 26 10:14:08 EET 2010

Salut,
în România/Europa, dacă găsesc o bucată de cod în libertate (web), care
nu conține nici-o mențiune de copyright/licențiere. E voie să folosesc
acel cod, și dacă da în ce măsură?

Cazul meu e folosirea patch-ului maildir pentru alpine:
* luat pachetul upstream
* patchuit cu patch-ul fără licență
* pus în ppa-ul din launchpad
* acum autorul îmi scrie să nu-i distribui codul, la care eu l-aș scuipa
între ochi și i-aș răspunde „că nu am găsit nici-o mențiune că nu pot
distribui codul tău, iar changelog-ul pachetului meu zice clar că
conține cod non-free și are link către pagina ta”, da ce să-i faci, unii
devăloperi o învățat numai să scrie cod, iar de licențiere nu le pasă.

Ce să fac?
1_ Scot pachetul din PPA (mă supun)?
2_ Mai peticesc odată să aibă un popup să zică că e cod non-free și
înainte de folosire să de-a un beep la autor să îl întrebe?
3_ Îl ignor pentru că legea românească îmi permite?

Mulțumesc anticipat.

N.B.: Rog răspunsuri constructive. Întrebări gen „de ce nu scrii tu alt
petic” e echivalentul la un răspuns din partea mea cu o invitație de a
fi trimis undeva departe...

--
()  Campania Panglicii în ASCII
/\  http://stas.nerd.ro/ascii/