[GSL] Atenție cod în libertate, fără mențiuni de licențiere

Nicu Buculei nicubunu la gmail.com
Lun Mar 29 08:53:28 EEST 2010

On 03/26/2010 09:52 PM, Cata wrote:

> Din cate cunosc eu daca scrii cod cu produse comerciale automat intra
> sub incidenta licentei comerciale a softului de dezvoltare , ma refer la
> MS si Linux . Fiecare au tipuri de licente specifice acestor sisteme de
> operare .

Nu chiar... Firefox sau OpenOffice.org nu devin proprietare numai pentru
ca sint compilate cu MSVC (si atentie, comercial != proprietar).
Probabil ca nu te-ai gindit la .NET (respectiv Mono) care introduce
niste restrictii ale libertatii, dar nu legate strict de licenta.

> Depturile de copyright nu au treaba cu licentele de dezvoltare . Spre

Cred ca vrei sa reformulezi fraza asta...

> exemplu nu poti sa pui drepturi de copyright pe un algoritm clasic de
> sortare , insa poti sa pui aceste drepturi pe un soft care il foloseste
> , diferenta produsul final . Exemplu : sunt diverse software ptr FTP
> insa doar cateva sunt apreciate , desi majoritatea folosesc in principiu
> aceleasi proceduri de conectare.

Desigur, nu poti proteja bubble sort sau regula de trei simpla, dar *in
unele tari* algoritmul de encodare mp3 este protejat (insa prin patente,
nu prin drepturi de autor).

> Se poate rescrie un cod free pentru a evita copyrightul insa va trebui
> in principiul sa rescrii codul .
>
> In concluzie, referitor la cazul tau :
> Poti rescrie codul astfel incat sa eviti semnaturile (acolo unde se pot
> face si nu sunt evident vizibile) insa vei pierde destul timp vei obtine
> acelasi cod sursa , acelasi efect ( nu inteleg de ce ar face un
> programator bun asa ceva ?! , poate doar un incepator...) .

In lumea programelor libere se intimpla destul de des sa fie rescrise
bucati de cod pentru ca nu au licenta potrivita. Este singura optiune
pentru a nu incalca drepturile de autor: sau rescri sau nu folosesti.