[GSL] SFD 2011

Mihai-Stanislav Jalobeanu jalobeanu la gmail.com
Sâm Noi 20 12:13:58 EET 2010

Evident că îți dau parțial dreptate, Stas, în sensul că ne mișcăm
greu, că SFD n-a prins încă pe aici, că nivelul de penetrare a Linux
chiar și în rândurile tineretului și a studenților din facultățile de
profil (informatică, calculatoare) este extrem de scăzut. Pe studenții
mei, la informatică, îmi permit să-i întreb dacă au auzit de Linux,
Ubuntu, Fedora, dacă Windows folosit acasă-i cu licență au ba. Nici nu
are rost să discut răspunsurile primite.
La vârsta mea cam tot ce mai pot face este să-i imping către Linux, să
le arăt cum merg aplicațiile FOSS legate de cursurile în cauză, sa nu
accept proiecte - lucrări realizate cu produse comerciale trucate
(evident, asta nu prea reușesc). La aproape 70 de ani nu cred că mai
poate cineva contribui scriind cod. Pot cel mult să ajut cu observații
critice, legate de documentație, de traduceri, de folosirea improprie
a limbii române. Mă trudesc, pierd poate prea mult timp pe un grup
(edu_ro_ICT) cu profesorii din preuniversitar interesati de TIC, de
e-Learning, considerând că deficiența principală la noi vine din
scoală. De asta tot organizez seminariile LVLE si scoala de vară
"Informatica la Castel", iar acolo am tot atins - menționat și  SFD.
Pentru unii astfel de celebrări , atenția acordată în plan global
direcției FOSS, pot fi incitante, poate ar putea fi mai convingătoare
decât întâlnirile la bere. Exemple precum cel menționat din UK
(FOSSBOX) ar trebui să ne spună ceva mai mult decât discursurile
liderilor politici sau reclama Siveco.
Mi-ar fi plăcut să fiu cu voi la FLOSSCamp-uri, la Păltiniș, Pârâul
Rece, ... dar nici macar la acțiunile din Cluj n-am reusit să ajung.
Asta nu înseamnă că nu urmăresc dezbaterile și nu vă susțin
activitatea. Tocmai de aceia am apreciat că aș putea contribui măcar
la SFD, făcând cunoscute eforturile de pe aici, aducând exemple din
alte colțuri ale lumii.

În data de 20 noiembrie 2010, 03:42, Stas Sușcov <stas la nerd.ro> a scris:

> Sincer,
> părerea mea.
> SFD nu a prins în România, și nu vorbesc din auzite! Nu înțeleg de ce
> unii caută să facă marketing pentru programe de gen care vin din afară,
> pe când în interior, stăm și mergem la bere tot ăia de anul trecut.
>
> Care-i fază să ajut la promovarea SFD, pe când Ubuntu și Fedora, ca
> comunități locale, așteaptă contribuții de ani de zile.
>
> You're doing it wrong! But, thats your time.
> Just my 2 cents.

Prof.Dr. Mihai Jalobeanu

Putem încuraja discutiile civilizate cu OpenRespect (http://www.openrespect.org)