[GSL] SFD 2011

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Dum Noi 21 13:18:54 EET 2010

Pe 20.11.2010 03:42, Stas Sușcov a scris:
> În data de Vi, 19-11-2010 la 20:30 +0200, Mihai-Stanislav Jalobeanu a
> scris:

> Sincer,
> părerea mea.
> SFD nu a prins în România, și nu vorbesc din auzite! Nu înțeleg de ce
> unii caută să facă marketing pentru programe de gen care vin din afară,
> pe când în interior, stăm și mergem la bere tot ăia de anul trecut.
>
> Care-i fază să ajut la promovarea SFD, pe când Ubuntu și Fedora, ca
> comunități locale, așteaptă contribuții de ani de zile.
>
> You're doing it wrong! But, thats your time.
> [...]

Unde suntem față de celelalte țări ?

Trăim într-o țară în care utilizatorii de programe încă au instalate
programe de către niște oameni care sunt pasionați de tehnologia
informației, de accea tind să-i dau dreptate lui Stas în sensul că ce ar
trebui promovat în primul rând este libertatea de a participa la
construcția unui program liber. Odată ce avem mai mulți astfel de
participanți, promovarea programelor libere vine de la sine.

E nevoie de X day ?

Înainte de a consuma resurse pentru un program de tipul „X day” ar
trebui să ne uităm ce astfel de programe au avut succes în ceea ce
privește participarea în România. Nu-mi amintesc decât de unul recent,
letsdoitromania, care a antrenat celebrități, suportul celui mai
vizionat post tv, o mulțime de ONG-uri, un minister și totuși au fost
defecte de organizare în teritoriu și 200 de mii de oameni (zic ei). Să
zicem că SFD în România ar primi sprijin mediatic. Retoric mă întreb,
cine ar vorbi la TV, cine ar fi o autoritate în domeniu, respectat
pentru că să zicem conduce un proces de dezvoltare în Firefox sau
OpenOffice.org ?

E nevoie de programe libere ?

Da, în primul rând din cauza costului. Dar lipsește suportul pentru
programele libere. Chiar dacă o companie sau o instituție dorește să
treacă pe programe libere, cine o ajută ? Ar fi bine dacă ar fi o firmă
sau un ONG care să ofere suport persoanelor juridice pentru programe
libere și aici e vorba de lipsă participanți la programe libere care să
știe exact cum funcționează.

Nu luați cuvintele mele ca pe cele ale unui pesimist, eu sunt realist și
optimist și știu că e nevoie de mai mulți participanți la programele
libere și asta ar trebui promovat în primul rând, nu utilizarea
programelor libere pentru care promovare nu avem resurse, nici
financiare, nici umane.