[GSL] Participare la construcția de programe libere

Alexandru Szasz alexxed la gmail.com
Dum Noi 21 14:55:27 EET 2010

Pe 21.11.2010 14:09, Răzvan Sandu a scris:
> Pe 21.11.2010 13:18, Alexandru Szasz a scris:
>
> Alex, îmi permit să răspund pornind de la ideea lansată de tine...
>

> La noi lipsesc, în primul rând, ONG-urile (asociații, fundații) care să
> promoveze Software-ul Liber.

ONG-urile astea ar fi formate din participanți la programe libere. Cum
suntem puțini cu puțin timp liber, ele nu există ca activitate ci doar
ca nume; a subliniat și Petru Rațiu că e nevoie de contributori.
Sunt atât de mulți tineri care petrec zile în șir chinuindu-se cu
programele proprietare (programe foarte cunoscute, jocuri, software de
pe dispozitive specializate), încercând să le păcălească astfel încât să
adauge funcționalitate. Ei ar fi primii car ar putea înțelege ce e un
program liber și că ar putea contribui la așa ceva.

Pot da exemple unde sunt lipsuri:

- Firefox, Webkit: nu prea sunt programatori care știu ce e HTML 5,
CSS3, JavaScript avansat
- Android: prea puțin programatori români
- LibreOffice (fost OpenOffice.org): prea puțini utilizatori avansați
care să poată contribui la răspândirea lui

Localizarea programelor libere merge excelent, însă alt fel de
contribuție nu (promovare, programare, administrare).

Am văzut deseori demonstrații de HTML 5 de la programatori pasionați
care făceau și cel mai sceptic om să tresară.