[GSL] Participare la construcția de programe libere

Doru Ilasi doruilasi la gmail.com
Dum Noi 21 16:57:06 EET 2010

On 21.11.10 15:33, Stas Sușcov wrote:
> În data de Du, 21-11-2010 la 14:55 +0200, Alexandru Szasz a scris:

Nu sunt așa convins că asta e tocmai problema.
Apropo de asta, urmare a discutțiilor purtate la ultimul RLUG, sunt încă
de opinie ca nu e nevoie de o alta fundație. Prolinux poate susține
FLOSS din acest punct de vedere și și-a oferit suportul în acest sens.
Singura idee care ar putea schimba puțin chiar și modul în care Prolinux
activează acum ține și de discuțiile purtate în grupul ROSI, anume că o
activitate susținută trebuie să aibe personal stabil și permanent, în
afară de contribuitori.
Părerea mea : Firmele care folosesc software liber precum și cei care
vor dori să-și construiască o afacere pe servicii conexe FLOSS pot să
contribuie via Prolinux la strângerea de fonduri pentru proiecte și
comunitate.
Nu numai : e nevoie de soluții viabile și de firme care să le pună în
practică și să ofere servicii profesionale și garanții contractuale.
Petre, Prolinux are în vedere desfășurarea unor astfel de activități ?
Că schimbăm puțin foaia atunci.
O dată ce proiectele / soluțiile intră în piață nu cred că va mai fi o
problemă să apară și cererea de personal.

Pentru ca să crească numărul de contribuitori sunt două condiții de
îndeplinit :
- stundenții trebuie să înceapă să lucreze la teme concrete în proiecte
(libere) cu titlul de aplicație practică pe lângă școală.
- trebuie să se structureze piața furnizorilor de soluții FLOSS.
> Аș mai adăuga și lipsa persoanelor care chiar știu să facă marketing și
> PR. Nu am văzut o contribuție ok în direcția asta.
>
> Studenții de la marketing/PR/jurnalism fut buha pe bloguri scriind și
> re-citând știrile locale sau a-l de zoso, și nu sunt în stare să pună ei
> cap coadă o campanie pur online de promovare până și a firefox-ului
> (culmea e că FF e unealta lor de lucru, duh).
Ce bine ar fi să identificăm stundenți sau școli care să pună în
aplicare ceea ce au învățat pe astfel de proiecte.
> Este adevărul crud, care ne caracterizează eșecurile.

Stas, nu este un eșec ceea ce s-a făcut până acum : este un început.
Doru