[GSL] ministrul la conferinta Open Source

Petru Ratiu rpetre la gmail.com
Lun Mai 9 21:17:30 EEST 2011

2011/5/9 marius adrian popa <mapopa at gmail.com>:

> Sunt cateva intrebari o sa incerc sa formulez pana atunci
>
> 1.Prima ar fi odt folosit ca standard national (nu pdf , nu documente ms office)
> avand in vedere ca este folosit si cerut de cei din NATO
> http://en.wikipedia.org/wiki/OpenDocument_adoption
> Aici ar trebui folosita suita LibreOffice peste tot in Ministere
> (Adoptata suita ca unealta officiala)

In primul rand, exista ceva gen "standard national"? Also, cinicul din
mine ar intreba daca open/libre office a ajuns functional, but what do
i know, i use vim.

> 2. folosirea de distributii libere in minister/guvern : aici se poate
> exemplifica cu debian
> http://www.debian.org/users/#gov
> http://www.debian-news.net/2011/05/02/debian-project-presentation-for-government-decision-makers/

Aici intram in terenuri alunecoase (si asta o zic ca un fan inrait
debian ce ma aflu). De ce debian si nu fedora/suse/gentoo/freensd?

> 3. Specificatii/protocoale si surse libere pentru proiectele guvernamentale
> ma gandesc aici ca toate sursele ar trebuie sa fie sub licenta GPL3/Gpl2...

Eu as bate saua mai mut in directia de API-uri deschise, ma indoiesc
ca ar fi bine vazuta rescrierea de soft (in cazul in care exista :D)
sa suporte distributia publica (orice proiect mai complex decat hello
world e non-trivial de pregatit pt. release public daca n-a fost
gandit asa de la inceput).

> 4.Se poate contribui la eRomania sau alte proiecte mcsi : daca sursele ar fi
> pe github.com si scrise sa zicem Python  ar fi mult mai usor programatorilor sa
> contribuie innapoi

Asta suna a revolutionarii care nu accepta nimic mai putin decat
capitularea neconditionata a guvernului tradator de tara si de neam :)
De cele mai multe ori lucrurile nu sunt atat de simple. Eu unul as fi
incantat sa aflu mai intai in ce masura "agenturili" de stat
realizeaza existenta fenomenului open-source si ce au de gand sa faca
in directia asta, ca suntem cu totii de acord ca ar fi multe de facut
(de la incurajarea oficiala a OSS in programa scolara pana la
initiative similare cu data.gov.uk). Trebuie iarasi tinut cont ca
probabil sunt ridicol de putine lucruri concrete pe care le poate face
ministerul peste noapte (nu am lucrat f. indeaproape cu ministere, dar
ma astept sa fie chiar mai complicat decat intr-o corporatie mare in
care genul asta de decizii inter-departamentale ar putea paraliza
lucrurile).

> Cread ca ar trebui Doru sa donezi un brat de cd-uri cu ubuntu domnului
> ministru (si scris intodeauna gratuit si liber) asa simbolic , sa
> intreb si de adi daca poate sa iti trimita un pachet pentru eveniment

Iarasi ar fi controversata treaba cu "de ce ubuntu si nu $altceva",
dar in afara de asta as prefera sa ne concentram propaganda pe
interoperabilitate si deschidere, nu pe "oss e cheap", pentru ca
credeti-ma ca nu vreti sa dezbateti probleme de TCO cu evanghelistii
MS/Oracle/etc.

> Capitalismul se misca , asteptam si guvernul
> http://twitter.com/#!/Suscov/status/67582957937897472
> "So I'm told by a friend that http://www.carrefour.ro is installing
> #Ubuntu on all their computers!"
>
> Urmatoarea stire peste X ani m-ar bucura
> "So I'm told by a friend that MCSI is installing #Ubuntu / Linux on
> all their computers!"

IMHO, nu OS-ul e relevant ci datele care circula prin el.

Ma rog, pana una alta cred ca ar fi mai interesant sa aflam daca
domnii de la guvernare realizeaza ca existam, inainte sa le dam
ultimatumuri :)

--
Petre.