[GSL] FLOSSCamp pe viitor

Stas Sușcov stas la nerd.ro
Dum Aug 5 12:47:35 EEST 2012

Salut,

În data de Sun, 05 Aug 2012 10:51:14 +0300, Alexandru Szasz
<alexxed la gmail.com> a scris:

> Primele 4 is overkill si ma indoiesc ca o sa faca vreo diferenta, dar
>  ma rog daca vrea cineva sa le bifeze pe lista de accomplishments de
>  anu asta, by all means.
>

> E greu de comunicat, înainte eram toți aici, acum nu mai suntem toți pe
> lista asta.
> E nevoie de un canal de comunicare la care să se poată abona oricine și
> să poată fi citit conținutul fără a avea nevoie de un cont.
>  Lista asta e setată de noi și probabil cel mai important rol al ei a
> rămas FLOSSCamp.
> [...]

Îmi pare rău că nu am reușit să ajung anul acesta la eveniment, însă o să
încerc să vin și eu cu o părere legat de cele mai de sus.

Sunt de acord cu majoritate sugestiilor însă nu văd neapărat o problemă
care trebuie remediată (cel puțin nu, prin prisma celor citite mai sus).
Părerea mea (poate greșită) despre activitățile FLOSS în România a rămas
aceeași în ultimii ani, și faptul că muți un proiect de pe un subdomeniu
pe un domeniu nou nu e soluția la care mă aștept.

După mine, rolul softwareliber.ro a fost îndeplinit (fie parțial, fie
limitat) și probabil că nu mai are rost existența resursei. După cum
povesteam și cu Adi, acu ceva ani, era nevoie de „revoluții și
propagandă”, însă acum FLOSS-ul nu mai e „underground”.

Problema pe care o văd eu este că încă puțină lume în România contribuie
înapoi la proiectele pe care le folosesc, iar cei care au subiecte comune,
au LUG-uri, drupalCamp-uri, WordCamp-uri și alte evenimente care puțin
probabil te fac să rabzi 10 ore pe tren ca să bei o bere cu o persoană pe
care o cunoști numai din commit-uri.

Mai pe scurt, părerea mea este că oamenii adună oameni, dacă FLOSSCamp-ul
nu reușește să adune oameni noi, înseamnă că sunt puține persoane care îl
văd ca pe o oportunitate de a întâlni oameni interesanți. Iar o listă nouă
de discuții sau o persoană dedicată care răspunde la mail-uri nu o să
rezolve problema asta.

Eu am mers la FLOSSCamp ca să-mi cunosc colegii din București, pe atunci
Fedora și alți Ubuntiști. Apoi am mers pentru că am plecat din Sibiu și
îmi era dor de SBLug. De fiecare dată când mergeam, îmi doream să-i
întâlnesc pe lângă RLUG pe ROSEdu și Mozilla. Cu ROSEdu nu am avut noroc
mai niciodată, însă i-am întâlnit în Cluj după ani de zile (ultima
eLiberatica) la începutul verii, nu știu dacă o meritat pentru ei drumul
până la Cluj, însă faptul că au venit, a demonstrat că se poate...

Dacă mă uit retrospectiv, și după discuțiile cu alte persoane, interesul
scade față de eveniment în fiecare an, și dacă ar fi cineva de vină de
treaba asta, cu siguranță nu e softwareliber.ro ci noi, care în toți
acești ani, am rămas aceleași fețe implicate în eveniment.

Cum s-ar putea rezolva problema asta?!
Eu zic că dacă mergi și întrebi persoanele care au mai fost la eveniment
și nu mai vin, rezolvi mai multe.

Legat de numele românesc, nici dacă redenumești FLOSSCamp-ul în
„șezătoarea de la Codru” nu cred că rezolvi ceva.

Îs curios să citesc niște argumente constructive dacă se decide
îmbunătățirea calității evenimentului. Și dacă se decide că e nevoie de
PR, vreau să văd de la început persoanele care pot promite o dedicație cât
se poate de mică și ce pot oferi. Că de PR s-o mai povestit și ani la
rândul în Ubuntu România, și tot noi răspundem la contact la ubuntu.ro.

Sper că nu-s singurul care vede altfel problema.