[GSL] FLOSSCamp pe viitor

Petru Ratiu rpetre la gmail.com
Dum Aug 5 16:00:58 EEST 2012

2012/8/5 Stas Sușcov <stas at nerd.ro>:
> Salut,
>
> În data de Sun, 05 Aug 2012 10:51:14 +0300, Alexandru Szasz
> <alexxed at gmail.com> a scris:

> Îmi pare rău că nu am reușit să ajung anul acesta la eveniment, însă o să
> încerc să vin și eu cu o părere legat de cele mai de sus.
>
> Sunt de acord cu majoritate sugestiilor însă nu văd neapărat o problemă
> care trebuie remediată (cel puțin nu, prin prisma celor citite mai sus).
> Părerea mea (poate greșită) despre activitățile FLOSS în România a rămas
> aceeași în ultimii ani, și faptul că muți un proiect de pe un subdomeniu
> [...]

Si-nca una de la o tastatura normala (mailul dinainte a fost dat de pe
telefon in fuga, sorry).

Complet de acord cu Stas. Mereu am fost de parere ca o comunitate e
definita in primul rand de oamenii care o compun si mult mai putin de
ce scrie pe bannerul de deasupra. Recunosc ca in cazul concret al
FlossCamp particip doar de 3 ani incoace (poate tocmai din cauza ca
de-atunci a inceput sa se infiripe si conceptul de pensiune in
apropiere si eu nu-s chiar innebunit de ideea de a sta la cort), asa
ca probabil ma inscriu in "curentul nou" in ceea ce priveste
accesibilitatea si confortul. Pe de alta parte am fost mereu de
parerea ca idei luate din cartile de publicitate si marketing din
lumea comerciala nu se aplica aproape de loc la initiative de
comunitate, intrucat mecanismele motivationale ale "cumparatorilor"
sunt complet ortogonale

Citisem undeva o constatare a cuiva care in principiu zicea ca
gruparile de oameni (cluburi, societati secrete, comunitati, religii,
samd) cresc in layere, pe masura ce se schimba, iar ca fiecare
participant considera ca "adevaratele valori" sunt cele de la momentul
adeziunii sale, ca atare pe termen lung tind sa devina un soi de
"empty shell", pe masura ce "cei vechi" devin deziluzionati sau
dezinteresati, iar "cei noi" joaca un soi de telefonul fara fir cu
ideile care i-au atras in the first place. Nu stiu cat e de adevarat,
nu-s nici istoric nici sociolog, dar in principiu de-asta evit sa pun
accentul pe nume de organizatii si prefer sa ma asociez cu indivizi.

Ca sa explic scopul acestui rant, nu cred ca am intalnit la vreunul
din cele 3 flosscamp-uri (sau alte evenimente OSS) pe cineva care
venise acolo necunoscand pe nimeni, ci doar insi care se mai stiau cu
cineva si voiau sa mai cunoasca si altii asemenea. Cand interesul e sa
mergi cu cortul departe de lumea dezlantuita, te duci cu cativa
prieteni apropiati, nu cu gasca din toata Romania.

Sorry pt. logoree,
--
Petre.