[GSL] Continuare softwareliber.ro

Tiberiu C. Turbureanu tct la ceata.org
Vin Dec 14 17:15:54 EET 2012

On 14.12.2012 16:55, mariuz wrote:
> Cred ca denumirea este intradevar inselatoare , daca doresti Tibi se
> poate lansa un grup pur Romanian Free Software care sa nu aiba legatura
> cu vechiul grup si cred ca acolo in directia aceea este deja ceata.org

Dacă dorești tu, Marius. După cum ai spus și tu, Ceata pe această idee
merge și eu nu vreau să ajut la reinventarea unui grup de programe
libere, ci la continuarea cu Ceata și ajutarea membrilor din Ceata să
deschidă grupuri locale în județele lor pentru evenimente locale.

> eu asigur hosting-ul pe un server pur GNU debian si nginx daca se
> cumpara domeniu
>

> ps: Thunderbird si Firefox nu sunt chiar libere 100% vad ca folosesti
> Thunderbird
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Corporation_software_rebranded_by_the_Debian_project

Nu este vorba de ce folosește o persoană, ci de ce folosește și
promovează un grup (o organizație).

Thunderbird și Firefox sunt libere, controversa aceea este legată de
marca programelor modificate și de identitatea programelor așa cum le
distribuie Mozilla (oricine are toate cele patru libertăți asupra
emblemelor Firefox și Thunderbird pentru a realiza embleme diferite
pentru alte proiecte).

Legea mărcilor comerciale este diferită de legea drepturilor de autor
(licențele libere sunt de drepturi de autor, nu de mărci) și deținătorul
mărcii are dreptul să impună respectarea unor criterii pentru ca
programul liber modificat să mai fie identificat cu marca originală.

Firefox și Thunderbird distribuite de Debian (IceWeasel și IceDove), de
FSF (GNU IceCat) și de Trisquel (Abrowser) nu au mărci înregistrate și
asupra lor nu se impun condiții de păstrare a acestor mărci pentru
aceste programe libere modificate de alte entități.

Bineînțeles, Mozilla ar putea să relaxeze condițiile pentru folosirea
mărcii pentru derivate și ar putea să nu listeze module și extensii
nelibere (și în curând aplicații pentru Firefox OS), dar Ceata nu este
Mozilla, nici eu nu sunt Mozilla. Este o organizație separată care face
programe libere și are politica proprie pentru protejarea identității și
atragerea de fonduri.

--
Tiberiu C. Turbureanu
Președinte, Fundația Ceata