[GSL] Continuare softwareliber.ro

Andrei POPESCU andreimpopescu la gmail.com
SÔm Dec 15 13:52:14 EET 2012

On Vi, 14 dec 12, 14:23:51, Adi Roiban wrote:
> Salut,
>
> Site-ul actual softwareliber.ro a avut o problema de securitate cu
> Wordpress si Stas a instalat o pagina statica.

Mul╚Ťumesc Stas.

> Marius si Doru si-au exprimat dorinta de a continua activitatea softwareliber.ro
>
> Am inceput o discutie privata dar cred ca putem continua discutia aici.

Da, v─â rog.

> Ma gandeam sa organizam o sesiune Skype sau Google Hangout si sa
> povestim despre viitorul softwareliber.ro

Nu, v─â rog. Orice mijloc de comunicare sincron presupune ca toat─â lumea
s─â fie prezent─â la o anumit─â or─â, ceea ce inevitabil va reduce din
num─ârul participan╚Ťilor.

Mai bine continu─âm aici pe list─â, deci...

În opinia mea GSL ar trebui să existe în continuare doar ca un fel de
ÔÇ×teren neutruÔÇŁ/ÔÇ×punct de ├«nt├ólnireÔÇŁ al comunit─â╚Ťilor care doresc s─â
promoveze software liber, un loc unde ne ÔÇ×├«nt├ólnimÔÇŁ s─â schimb─âm idei sau
critici și totodată un loc unde putem ușor lua legătura cu cât mai multe
comunit─â╚Ťi din Rom├ónia[1].

├Än cazuri excep╚Ťionale (ex: dat─â/organizator/loca╚Ťie FLOSSCamp,
presupunând că avem mai multe propuneri) se pot lua decizii, dar numai
dacă nu se ajunge la un consens și numai prin vot deschis, pe lista de
e-mail, anun╚Ťat din timp (din motive de transparen╚Ť─â, participare c├ót
mai larg─â, etc., dar birocra╚Ťie minim─â).

Pentru asta avem nevoie doar de o listă[2] și un wiki, amândouă cu
mentenan╚Ť─â minim─â (astfel ├«nc├ót s─â nu consum─âm prea multe resurse ├«n
acest scop[3]) și preferabil mai multe persoane cu access (minim 3?) ca
s─â prevenim situa╚Ťia ├«n care cineva dispare subit (indiferent de motiv).

Dacă, și numai dacă, la un moment dat vor exista atât de multe
comunit─â╚Ťi active ├«n Rom├ónia (preferabil ├«nregistrate ca asocia╚Ťie sau
funda╚Ťie) atunci se va putea discuta despre transformarea GSL ├«ntr-o
asocia╚Ťie ÔÇ×umbrel─âÔÇŁ ├«nregistrat─â, av├ónd ca membrii celelalte
asocia╚Ťii/funda╚Ťii[4].

Cred că organizarea FLOSSCamp se integrează foarte bine în acest
concept.

[1] probabil c─â ├«ntotdeauna vor exista organiza╚Ťii/persoane care nu vor
vrea să participe, un lucru perfect normal și acceptabil
[2] da, doar una, pentru a preveni fragmentarea. Se pot adăuga oricând
mai multe dacă traficul devine insuportabil (aș vrea să ajungem în acel
stadiu)
[3] observ o tendin╚Ť─â general─â de a lucra mai mult la
unelte/infrastructură/etc. în loc de promovarea în sine, probabil pentru
c─â suntem ├«n primul r├ónd ÔÇ×calculatori╚ÖtiÔÇŁ :D
[4] personal nu cred c─â vom ajunge vreodat─â ├«n aceast─â situa╚Ťie din
motivele expuse de Petru Ra╚Ťiu.

Spor,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
Un ata┼čament non-text a fost ┼čters...

Mai multe informa■ii despre lista de discu■ii GSL