[GSL] Continuare softwareliber.ro

Doru Ilasi doruilasi la gmail.com
Sâm Dec 22 09:52:21 EET 2012

Salut Marian,

2012/12/21 Marian Banica <banica.marian la gmail.com>

> Salut,
>
> Sunt Marian Banica si acum ceva ani am participat la organizarea ROSDEV
> (conferinta nationala pentru dezvoltatorii open source din Romania creata
> dupa modelul FOSDEM http://www.fosdem.org)
> Impreuna cu actualii colegi din firma de web design la care lucrez ne
> intereseaza sa continuam proiectul Software Liber in urmatoarele conditii:
> - sustinem financiar infiintarea unei organizatii non profit alaturi de un
> cadru academic (o universitate tehnica) condusa de studenti si de oameni
> din mediul academic (fara nicio implicare a mediului business)

Rosedu este organizata pe aceste pricipii. Nu sunt in cunostinta daca au
contributii si din mediul de afaceri, dar Razvan Diaconescu (care e abonat
la lista gsl din cate stiu) ne poate lamuri.

> - oferim suport in realizarea unei prezente software profesionale si
> stabile (pro-bono)

Aici e de lamurit cate ceva. Zic asta pentru ca, chiar daca nu pentru toti
a constituit si o sursa de venit, o facem fiecare la diverse nivele.

> - regandim softwareliber.ro cu urmatoarele 3 obiective:
> 1) efort sustinut de atragere a mediului academic pentru sustinerea
> programelor open in mediul academic prin lucrari de licenta

Din nou Rosedu : au experienta si au realizari. Pe de alta parte, desi nu
asta e scopul lor, AIESEC poate da o mana serioasa de ajutor in acest sens.
Sunt convins ca si Prolinux poate avea un cuvant de zis.

> 2) implicarea comunitatii business pentru utilizarea solutiilor open source

Aici ne putem bizui si pe sprijinul serios al Agora si pe implicarea JCI
Romania.
Dar, nu uita, mediul de afaceri contribuie cand are si beneficii, si e
normal sa fie asa.

> 3) crearea unui eveniment (major) fie pentru dezvoltatorii open source fie
> pentru utilizatori care sa fie de anvergura si de notorietate.

 Cu toate disensiunile de opinii legate de prezenta unor sponsori la
manifestare, eu unul (si nu sunt singurul) consider inca Eliberatica un
eveniment notabil. Cu regret, n-am ajuns la Fosdem, dar, sa nu uitam ROSE
mentionat de Mihai Jalobeanu (Cluj - 1993 -1996 sper sa nu ma insel).

Intre evenimentele stabile, OSOM e in crestere de popularitate si sper sa
devina o prezenta stabila in calendarul FLOSS, alaturi de si Programatica
Open Source, Scola de vara Macea si FLOSS Camp.
Sa nu uitam comunitatile GIS si Drupal, bine inchegate si cu activitate
regulata.

Tine de noi mai departe Marian sa facem aceste evenimente notabile in
prezenta si continut.

> Mentionez ca in acest demers suntem dispusi sa sustinem financiar acest
> proiect in conditiile in care se agreaza infiintarea acestei organizatii
> non profit si se ofera marca si dreptul de utilizare a acestei marci pentru
> organizatia nou creata.

N-am nimic impotriva marcii GSL, nu uita ca mai dipunem si de ROSI si nici
Prolinux nu suna rau :).

> Adaug ca avem acest interes de mai multa vreme (de a crea un eveniment
> open source major) si de a crea o singura comunitate

Aici am ceva de zis : in functie de liant si interese comune, nu va exista
niciodata doar una. Obisnuieste-te cu ideea :).

> care sa sustina toate micile proiecte open source insa nu am gasit pana
> acum o forma coerenta sub care sa facem acest lucru.

Am discutat destul acum cativa ani cu cei interesati in existenta ROSI ca
si ONG ce comporta asta : parerile au mers catre acelasi loc : e nevoie de
prezenta permanenta a institutiei si de cadru organizat. Pe scurt, de
angajati permanenti. Nici azi nu am nici un dubiu legat de asta.

> Astept un raspuns la aceasta propunere.

Ma intereseaza de multa vreme sa avem un ONG cu prezenta activa si
permanenta.

Considera-ma nu numai dornic de implicare, ci deja implicat :).

Doru

> Marian

Un atașament HTML a fost eliminat