[GSL] Continuare softwareliber.ro

Andrei POPESCU andreimpopescu la gmail.com
Vin Dec 28 13:40:05 EET 2012

On Sb, 15 dec 12, 13:52:14, Andrei POPESCU wrote:

[snip]

Deoarece nu am primit reac╚Ťii negative la ce am scris[1] mi-am permis s─â
lucrez la un text care să descrie mai în detaliu propunerea mea.

[1] cel pu╚Ťin nu direct, eu am ├«n╚Ťeles c─â Tibi nu m-i s-a adresat, sau
cel pu╚Ťin nu a contestat nici un punct din ce am scris.

╚śtiu c─â mul╚Ťi vor str├ómba din nas atunci c├ónd e vorba de ÔÇ×structur─âÔÇŁ,
ÔÇ×birocra╚ŤieÔÇŁ, etc. ╚Öi ├«n╚Ťeleg perfect sentimentul. Am formulat
inten╚Ťionat documentul c├ót mai general. De fapt e at├ót de general c─â
nici nu știu cum să-l intitulez, pentru că nu este (și nici nu se
dorește a fi) un statut sau ceva de genul.

Peticele sunt binevenite :)

Grupul pentru Software Liber exist─â pentru a promova Software Liber.

├Än acest scop Grupul pentru Software Liber func╚Ťioneaz─â ca un loc de ├«nt├ólnire
deschis oric─âror persoane, organiza╚Ťii non-profit, societ─â╚Ťi comerciale sau
organiza╚Ťii guvernamentale interesate s─â promoveze Software Liber prin
contribu╚Ťii pozitive.

Grupul pentru Software Liber este independent ╚Öi neutru fa╚Ť─â de orice persoan─â
fizic─â sau juridic─â, inclusiv organiza╚Ťii non-profit, societ─â╚Ťi comerciale sau
organiza╚Ťii guvernamentale. Sunt binevenite contribu╚Ťii at├ót din partea
sus╚Ťin─âtorilor ÔÇ×Free SoftwareÔÇŁ c├ót ╚Öi celor pentru ÔÇ×Open SourceÔÇŁ c├ót─â vreme
divergen╚Ťele de opinii nu afecteaz─â buna desf─â╚Öurare a activit─â╚Ťilor comune.

Grupul pentru Software Liber nu are membrii sau reprezenta╚Ťi, ├«n consecin╚Ť─â
Grupul nu poate lua decizii și nimeni nu poate vorbi în numele Grupului. Acest
lucru se poate schimba dac─â sunt destule persoane care contribu╚Ťii constante
și pe termen lung, care doresc să stabilească o structură mai formală de
apartenen╚Ť─â, decizie ╚Öi reprezentare.

Grupul pentru Software Liber va deveni persoan─â juridic─â doar sub forma de
asocia╚Ťie de alte persoane juridice care au la r├óndul lor scopul de promovare
a Software-ului Liber.

Infrastructura Grupului este asigurată din sponsorizări, câtă vreme acestea
sunt oferite f─âr─â condi╚Ťii, iar mentenan╚Ťa este asigurat─â de voluntari.

Cu scopul de a pune în practică ceea ce promovează toată infrastructura
informatică a Grupului trebuie să fie bazată pe Software Liber și servicii
libere.

În cazul în care din lipsă de resurse materiale sau umane se utilizează
software sau servicii non-libere acest lucru trebuie s─â se fac─â doar
provizoriu, iar respectivul serviciu trebuie migrat pe software și
infrastructură liberă în cel mai scurt timp posibil.

├Än mod excep╚Ťional, pe baza principiului ÔÇ×cel care lucreaz─â decideÔÇŁ persoanele
care asigur─â mentenan╚Ťa serviciilor informatice puse la dispozi╚Ťie comunit─â╚Ťii
de c─âtre Grupul pentru Software Liber sunt implicit delegate s─â ia orice
decizie legat─â de buna func╚Ťionare a serviciului respectiv, inclusiv
selectarea solu╚Ťiilor software sau restric╚Ťionarea accesului persoanelor care
abuzeaz─â de aceste servicii prin ├«nc─âlcarea conven╚Ťiilor uzuale ├«n utilizarea
acestor servicii.

Se recomandă totuși ca orice decizie legată de infrastructură să ia în
considerare at├ót u╚Öurin╚Ťa mentenan╚Ťei c├ót ╚Öi r─âsp├óndirea solu╚Ťiei alese,
astfel ├«nc├ót mentenan╚Ťa s─â poate fi preluat─â cu u╚Öurin╚Ť─â de alte persoane dac─â
va fi cazul.

Mentenan╚Ťa fiec─ârui serviciu informatic pus la dispozi╚Ťia comunit─â╚Ťii ar
trebui s─â fie asigurat─â de suficient de multe persoane pentru a garanta
continuitate ╚Öi redundan╚Ť─â, dar ├«n orice caz mai mult de o persoan─â. ├Än
situa╚Ťia ├«n care una sau mai multe dintre persoane se retrage restul
persoanelor sunt rugate s─â fac─â tot posibilul pentru a recruta al╚Ťi voluntari
din cadrul comunit─â╚Ťii.

Salut─âri,
Andrei
--
http://nuvreauspam.ro/posts/2010/neticheta-pe-mail/
Un ata┼čament non-text a fost ┼čters...

Mai multe informa■ii despre lista de discu■ii GSL