[GSL] Fwd: domeniul softwareliber.ro

Marian Banica banica.marian la gmail.com
Sm Ian 12 21:25:44 EET 2013

Salutare,

Software Liber trebuie sa isi defineasca o identitate si sa se bazeze pe
oameni care pot duce pentru o perioada definita proiectul mai departe.

Sunt sigur ca exista entuziasm si intentii doar ca mai trebuie sa fie si
cineva care sa faca managentul acestor initiative. Ca sa ma fac clar
inteles dupa ce se discuta mai multe idei se poate analiza si se poate
trage o concluzie dupa cateva criterii:
*1) importanta
2) impact
3) usurinta in implementare
*
*4) nevoia acelei actiuni pentru comunitate.*
(pot fi desigur si alte criterii).

Tragand linie (si o spun din experienta) in partea de open source cea mai
mare problema o reprezinta prioritizarea acestor lucruri.

Revenind la domeniu ma bucur ca exista acest interes manifestat mai sus.
Legat de Narro sau orice alta tehnologie... cred ca e mai putin important
ce platforma folosesti. Cred personal ca softwareliber.ro ar trebui sa fie
un loc unde sa gasesti "alternative" viabile la probleme viabile existente
atat pentru home user cat si pentru comunitatea business.

Am sa pun o intrebare si sunt curios la raspunsurile voastre: *care ar
trebui sa fie targetul principal pentru softwareliber.ro* (si am sa deschid
o lista care poate fi continuata)

1) dezvoltatorii de solutii software si de solutii open source (aici
textele trebuie sa fie foarte tehnice si cu exemple de cod... pierzi
automat pe "tipa de la PR")
2) modelul "tipa de la PR" care vrea sa devina etica si sa foloseasca
software licentiat (gratuit daca nu vrea sa investeasca) (prin tipa de la
PR inteleg persoanele oarecum atehnice carora le dai o jucarie si se joaca
cu ea... si cam atat)
3) clasa de mijloc... care stie putin si e gata sa testeze.
4) oamenii de afaceri care isi doresc reduceri de costuri
5) mediul educational care vede investitie pe termen lung in asta si
dezvoltarea facultatilor tehnice in directia asta (ma refer facultati
tehnice licee de info, etc)
5bis) cercetare -> o pun separat pentru ca trebuie tratata separat pentru
ca sunt oameni mai maturi care rezolva probleme existentiale, nu doar se
joaca (sau asa sper caci nu am mers mai departe pe partea de doctorat)
6) mediul guvernamental -> care ar vedea reducerea unor costuri pe termen
lung (daca se doreste asta)
a se vedea *
http://www.whitehouse.gov/open*
http://www.networkworld.com/community/blog/investment-open-source-software-will-only-go-
www.whitehouse.gov (creat cu Drupal)

si multe alte exemple....
In Germania si US chiar exista o strategie in directia asta.

Un video care imi place deosebit si este despre open source in partea de
gouvernment este acesta.
http://www.ted.com/talks/beth_noveck_demand_a_more_open_source_government.html

In 2007 am organizat ROSDEV (Romanian Open Source Development Meeting) dupa
model FOSDEM (www.fosdem.org). Foarte misto ideea, am abordat 3 categorii
(studenti, mediul academic si dezvoltatorii de open source si ne propuneam
sa avem proiecte ale studentilor care sa fie contributii la proiecte open
source).
A fost eLiberatica o conferinta care aborda mediul business.
Au fost si alte initiative faine care... s-au cam pierdut.

Cred ca 2013 trebuie sa fie un am in care comunitatea din Romania de open
source sa reflecteze putin si sa invete din ce s-a intamplat anterior si sa
vina cu o STRATEGIE pe termen mediu si lung... cel putin pentru
softwareliber.ro.

Cu drag,
Marian

2013/1/12 Alexandru Szasz <alexxed la gmail.com>

> Salut,
>
> O să redirecționez mesajul pe listă ca să ai mai multe răspunsuri.

Mai multe informaii despre lista de discuii GSL